zit er -en zo ja- goud in de chipjes op je betaalpas en/of telefoonkaart enz. en kan je dat te gelde maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
10.9K

Antwoorden (3)

Als het er al in zou zitten, dan is het procédé om genoeg bij elkaar te sprokkelen om te verkopen duurder dan wat het opbrengt
12 jaar geleden
Ja zit inderdaad goud op maar in een hele hele kleine hoeveelheid. Je kunt beter datgene gebruiken wat " op" de pas staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel de vergulde contactvlakjes als de gouden verbindingsdraden die van de achterkant van de vlakjes naar de eigenlijke chip achterop het middelste vlakje bevatten zuiver goud.
Het laagje is echter uiterst dun en de draadjes zijn ook zeer dun zodat er weinig geld mee te verdienen valt.
Goud wordt wel vaker op contactvlakken toegepast omdat het niet oxideert en een lage elektrische weerstand heeft.
Bij de aansluitdraden van chips is de lage weerstand een voordeel omdat de draden dan zeer dun gemaakt kunnen worden om op de chip gelast te kunnen worden.