Bestaat er een telefoon, waarbij je zowel gewoon kan bellen, maar ook zonder computer op het internet? Bedankt voor het antwoord Bij voorbaat !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Met elke smartphone kan dit dmv je sim (gewoon bellen) en skype (internet bellen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De RTX Dualphone 3088 is te gebruiken als gewone DECT-telefoon, maar ook stand-alone als Skype-toestel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn meer telefoons die het SIP-protocul ondersteunden. Dat maakt het mogelijk om m.b.v. een VoIP-account via internet te bellen.
http://www.decttelefoonshop.nl/product/131393/snom-m3.html?ref=2531&utm_source=beslist&utm_medium=pricecomparison

Toegevoegd na 5 minuten:
protocul = protocol
bamibal
12 jaar geleden
ja, dat kan, met zowel elke telefoon.
met een smartphone kun je gewone nummers bellen, maar ook internetnummers als je een voip-app installeert.
skype is zo'n app.
natuurlijk kun je op zo'n telefoon ook gewoon op het internet, zonder dat je daarvoor een pc nodig hebt.
tegenwoordig heb je, als je alleen maar je mail checkt, word documentjes maakt en op internet zit, niet eens meer een pc nodig, alleen is het scherm en het toetsenbord van een telefoon zo klein.
je kunt zelfs muziek luisteren en films kijken op een telefoon!
let op: koop wel een smartphone, want met b.v. een nokia 6310 kan dit niet!

Toegevoegd na 4 minuten:
of als je een huistelefoon bedoelt, ja dit kan!
sommige routers ondersteunen Internettelefonie, ofwel voip, en daarmee kun je zowel over de vaste lijn bellen als met voip.
dit betekent dat je met elke isdn of analoge telefoon (dect is analoog, verder heb je eigenlijk alleen nog gsm, maar die verbind je meestal niet met je router) op internet kunt bellen.
skype gaat ietsje lastiger worden, omdat je daarvoor je contactpersonen moet selecteren.
doe dit dus maar gewoon met je smartphone, maar met zo'n router kun je dus zowel bellen als gebelt worden over het internet.