Hoe kan ik weer meerdere smsjes verzenden?

Hoi allemaal,
ik heb nu een maand de samsung galaxy s plus met een abonement van hi. Nu kan ik sinds kort, wanneer een bericht langer wordt dan 160 tekens ( dit gaat dan over in 2 smsjes) het bericht niet meer verzenden. Er staat dan mislukt. Volgens het logboek is hij wel verzonden en de ontvanger krijgt hem maar voor de helft. Ik ben al bij de phonehouse geweest en heb hi al gebeld, maar beide hebben geen oplossingen. Nu moet ik hem terug zetten naar fabrieksinstellingen maar dan ben ik alles kwijt en het is niet zeker of dit wel helpt. Heeft iemand een idee hoe ik dit anders kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Hoi,

Ik heb hier hetzelfde probleem ook met de Samsung Galaxy S Plus en Hi abonnement.

Gebruik je meer dan 160 tekens dan mislukt het bij mij ook vrij vaak, terwijl dan opnieuw verzenden wel lukt (soms zelfs pas na een paar keer opnieuw verzenden drukken, dit doe je trouwens door je vinger ingedrukt te houden op het smsje en dan nogmaals verzenden kiezen).

Smsjes die korter zijn dan 160 tekens, worden gewoon verstuurd.

Op diverse forums wordt ook over dit probleem gesproken. Ik las dat mensen ook gebeld en geschreven hebben naar providers en Samsung maar dat het probleem (nog) niet wordt opgelost.

Ik ga morgen nog even informeren bij de Hi winkel, misschien dat ze daar wat meer weten over de oplossing. Mocht dat zo zijn, dan laat ik het weten.

Succes en mocht je meer weten dan hoor ik dat graag van je.

Groetjes,

Michael

Toegevoegd na 16 uur:
Vanmorgen bij Hi winkel geweest en die konden me niet echt verder helpen. Er werd geadvisseerd om contact op te nemen met Samsung Nederland. Ook is het mogelijk om een harde reset uit te voeren, maar dan ben je wel je data kwijt.

Een andere oplossing is een android sms app te downloaden en die te gebruiken voor je sms, maar hier heb ik (nog) geen ervaring mee.

Wellicht dat er een goed antwoord wordt gegeven op de forums, we zullen zien.

Groeten,

Michael