Is dit een betrouwbare actie?

Op tweedehands.net staat een engelse/malesische advertentie. Ze hebben verschillende filialen over de hele wereld. Hoofdkantoor in Malesie. De Jongen heet Walter Campbell. Hij is canadees/malesisch. Er staat dat je een iphone 4 en een bb bold 9900 voor 600 usd kan krijgen. Wat heel weinig is, want dat is ongeveer 450 euro. http://justmobiles.vstore.ca/ dit is de site. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Uit ondervinding kan ik zeggen dat het vrijwel altijd om bedrog gaat.
via Google kun je checken of de filialen ook daadwerkelijk bestaan.
Door het te koppelen aan een Canadese site lijkt het betrouwbaarder.
Je moet je realiseren dat veel mensen in het verre Oosten straatarm EN ingenieus zijn, waarmee ze massaal pogen te handelen of een relatie aan te gaan.
Ter plekke heb ik GEZIEN dat daar in internetcafés (of je ze zo mag noemen is een andere zaak) waar veel mensen VAN alles doen om geld uit het westen weg te peuteren.

Er is zelfs speciale software waardoor gewenste antwoorden worden gesuggereerd zodat je precies te lezen, te zien of te horen krijgt die je vertrouwen opwekken.

De koppeling naar een Canadese site is gemakkelijk te verwezenlijken omdat Canadezen (terecht is mijn ervaring) als betrouwbaar gezien worden.

Zelf ben ik en velen met mij daarin getuind en dat kostte centjes.
Vaak wil men betaald worden via Western Union maar NIET via PayPal, welke misbruik tegengaat.

Onderzoek dus goed en bedenk dat je nog 19% BTV en invoerkosten af moet tikken alsmede GEEN functionele garantie hebt als er GEEN bedrog in het spel is.

Er zijn wel bonafide sites, deze zijn echter nauwelijks voordeliger door al de extra kosten die verzending import etc met zich mee brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vind het überhaupt al raar dat op een Nederlandse website een Engelse/Maleisische advertentie staat. Ik weet niet of die te vertrouwen is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou het niet doen.
De website ziet eruit als iets wat je in twee seconden zelf in elkaar klikt. En er staan allemaal foto's op, van spullen, zo te copy pasten vanaf een andere officiele site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advertenties van mensen in het buitenland op marktplaats zijn vaak van oplichters, dus wees erg op je hoede. Ik zou dit niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou t niet doen! het is veel geld als je dat in 1x kwijt bent! je kan beter doen op marktplaats en dat je hem dan komt ophalen! dan heb je 2 in 1:
1) je kan kijken of ie in goede staat is
2) je neemt hem mee (als hij zegt dat ie hm gaat versturen en je hebt betaald en je krijgt niks binnen is t lullig!)