Kan je sms'en met een vaste telefoon? zo ja, hoe?

Er staan wel letters op de toetsen. ik ben er nog steeds niet achter hoe je het moet doen. het moet toch kunnen, anders staan die letters er niet op, lijkt me..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
10.6K

Antwoorden (5)

Bij Kpn kan het wel. Zie http://www.kpn.com/zakelijk/vast-bellen/diensten-1/diensten/Sms-vaste-telefoon.htm .
De letters die tegenwoordig op de toestellen zitten, is niet (alleen) bedoeld voor SMS-en maar vooral voor het zgn. naambellen. Als je bijvoorbeeld Kruidvat wilt bellen dan type je op je telefoon 0900-kruidvat i.p.v. een nummer. Dat is makkelijk omdat je dan niet het nummer hoeft te onthouden. Maar voor zover ik weet, is het naambellen niet zo heel populair geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het versturen van een SMS van een vaste telefoon heeft u een telefoontoestel nodig dat hiervoor geschikt is en een abonnement op Nummerweergave. Het ontvangen van een SMS op een vaste telefoon is eenvoudiger: alle telefoons met een vaste aansluiting van KPN kunnen SMS-berichten ontvangen. Als u een geschikt telefoontoestel heeft, kunt u het bericht als tekst lezen op uw display.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig inderdaad vaste telefoons waarmee je ook kunt sms-en.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe doe je dat dan? Want dat is vraag
Nee, je kan niet smssen met een vaste telefoon. Die lettertjes staan erop zodat je namen in het telefoonboek van je telefoon kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk kan het niet, die letters zitten er niet op om te smsen maar het was eigenlijk een systeem om net als in amerika cijfers in woorden te veranderen
dus zo iets als 555-taxi-444 of zoiets
het werkt hier ook wel maar het is niet echt bekend hier
en natuurlijk nu iedereen een adressen lijst in zijn phome heeft is het eigenlijk overbodig geworden

en natuurlijk om namen in te voeren in je adressen lijst op de phone
capthavoc