Als je iemand uit Amerika je nummer wilt geven, moet je dan gewoon je 06 nummer geven of moeten er nog cijfers voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
59.8K

Het beste antwoord

Ik ga er voor het gemak even van uit dat jouw telefoonnummer 06-12345678 is.

Iemand die jou vanuit Amerika belt, en die zelf een Amerikaans telefoonnummer heeft, moet het volgende bellen:

De 011 is de internationale toegangscode vanaf een Amerikaanse telefoon. De 31 is het landnummer van Nederland. De 6 is van jouw mobiel, het is dat wat bij ons 06 is. De rest is jouw telefoonnummer (zonder de 06).

Je ziet dat vanaf een Amerikaanse telefoon 011 moet worden gebruikt, en dus NIET de 00 die bij ons gebruikelijk is. Als een Amerikaan 00 belt, krijgt hij de operator aan de lijn...

In verschillende landen hebben ze verschillende codes voor internationale telefoontjes. Bij ons 00, in Amerika 011, in andere landen weer andere codes. Om dit probleem te omzeilen, is de + uitgevonden. Een + aan het begin van een telefoonnummer betekent: bel de internationale code die in het betreffende land in gebruik is (00, 011, of iets anders), en daarna de rest van het nummer.

--

Samenvattend:
Het beste kun je dus die persoon het nummer +31-6-12345678 geven.

Als die Amerikaan die + niet begrijpt, kun je hem het nummer 011-31-6-12345678 geven.

Zie onderstaande bron voor achtergrondinformatie.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet er nog +31 voor en dan het 06-nummer zonder de 0.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus bijvoorbeeld: +3161234567?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31612345678, 8 cijfers he, geen 7 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv 06 gebruik je 00316 (of +316)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ EC Okey, sorry =)
Was maar een voorbeeld =)
Vervang 06 door 00316 of +316
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Geen 00. Dan krijgt een Amerikaan de operator aan de lijn.
In plaats van 06 moet er 00316 of +316 worden neergezet, vergeet dus niet de 0 weg te halen. Als voorbeeld 0612345678 wordt 00316123456768 of +31612345678

Toegevoegd na 50 seconden:
Anders belt diegene uit Amerika met iemand anders uit Amerika, er staat dan nl geen landnr voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Niet met 00 beginnen in Amerika. Met 00 bel je daar de operator.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd. Nooit van gehoord. Het beste is ook gewoon +31 dit staat altijd op je mobiele telefoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom herhaal je een antwoord die een dag eerder al gegeven is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik het niet duidelijk vond zonder voorbeeld...