Waarom zitten er op de knop 5 van de telefoon altijd van die hoppeltjes of puntjes naast de 5?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.9K

Antwoorden (5)

Dan kun je 'blind' typen, je hoeft alleen te voelen om de 5 te vinden en zo kun je alle andere cijfers vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is voor blinde mensen
want die kunnen ook in problemen raken, en dan kunnen ze altijd iemand bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blinde mensen hebben ook sociale contacten, dus bellen niet alleen als ze een probleem hebben.
Dit is zodat je kan weten waar de 5 is, zonder dat je er je ogen bij hoeft te gebruiken.

Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor blinden die willen telefoneren.

Ze zijn vergelijkbaar met de streepjes die op je toetsenbord zitten onder de F en de J toetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was me nog nooit opgevallen.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima +
Geloof dat dit is voor de blinden en slechtzienden om zich te kunnen orienteren op het toetsenbord.
12 jaar geleden
Dit is inderdaad een soort van braille. Die vind je ook terug op de afstandbedieningen van radio en t.v.