Meerdere mensen gebeld door 0610000 nummer?zoja wat is dit?

Ik ben vorige keer 2 keer gebeld door 0610000 maar heb niet opgenomen, ik vond het nummer veel te raar.
Iemand die wel opgenomen heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je provider{als je abbonement hebt} wie je gebeld heeft.Zij kunnen dit nagaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het gevraagd ze weten het niet maar houden wel me telefoon rekening inde gaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een plus omdat je dit onder de aandacht brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je eef

Het beste antwoord

Je bent duidelijk niet de enige:
Sinds kort verhuisd naar Tiel. Mijn telefoonnummer staat niet vermeld in de (digitale) gids, toch word ik de laatste dagen gebeld door een onbekende met het nummer 06 1000. Als ik opneem wordt er gezegd: toets 9. Dat heb ik tot nu toe gelukkig niet gedaan. Vanmorgen werd ik opnieuw gebeld en nam op maar zei niets. Een mannenstem zei in het Nederlands: Hallo? Toen werd er opgehangen.

Via google gaan zoeken met de tekst 061000 en vond alleen buitenlandse sites, waaronder Whocallsme.com.

Daar werd me duidelijk dat dit oplichterij is. Zodra je 9 intoetst word je doorgelinkt naar een dure telefoonlijn en loopt je telefoonrekening schrikbarend op. In een aantal gevallen wordt verteld dat je een reis naar de Cariben gewonnen hebt. Omdat ik nog geen schade heb geleden (misschien blijkt dat later toch op mijn telefoonrekening!) kan ik volgens de politie geen aangifte doen. Hierbij wil ik echter deze oplichterij wel graag onder de aandacht van anderen brengen.

Wordt u gebeld met dit nummer 06 1000 neem dan niet op! Hebt u geen nummermelding en wordt u gevraagd een toets in te drukken of een prijs beloofd, hang dan meteen op om een hoge telefoonrekening te voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ bel je provider en meld dit. Als jeeen hoge telefoon rekening hebt weten ze waaraan het ligt, dit vertelde ze aan mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verhaaltje is geen eigen ervaring, het komt van de fraudehelpdesk. Ik doe net als jij: niet opnemen. Maar ik vraag me wel af wat de provider hiermee doet als ze het weten, wordt het dan op je rekening in mindering gebracht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je rekening hoog zijn en ze hebben dit al eerder van je genoteerd dan weten ze hoe het komt dus kans groot dat het dan in mindering word gebracht.
Want ik heb hun ook gewaarschuwd plus dat hun dat nummer niet konden blokkeren :/ dus lijkt mij mocht ik de dupe zijn dat ze mij tegemoedkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegemoet komen

Andere antwoorden (1)

Da is een groep criminelen genaamd scarface en ze proberen geld te plunderen uit mensje ze mobiel