Mobieltje loopt vast bij "laden vanaf SIM-kaart". Weet iemand een oplossing?

Ik heb een Sony Ericsson van ongeveer 8 jaar oud. Ik gebruikte tot op heden altijd de gesprekkelijst om een nummer te vinden en te bellen. Dat heeft altijd prima gewerkt. Sinds een paar weken, krijg ik, als ik de gesprekkenlijst oproep, de melding "laden vanaf SIM-kaart", en dat duurt uren. In het schermpje gaat er dan een voortgangsbalkje heen en weer. (hij doet dus wel iets). Het mobieltje is dan niet meer te gebruiken, en zelfs niet uit en aan te zetten. Enige oplossing is batterij loshalen, en opnieuw aanzetten. Het mobieltje loopt dus gewoon vast.

De gesprekkenlijst is maar heel klein. Minder dan 15 contacten terwijl er ruimte is voor 200 op mijn SIM-kaart en 100 in mijn telefoongeheugen. Ook staat er nauwlijks iets in het geheugen als sms'sjes etc. Is mijn mobieltje stuk? Of is er nog een creatieve oplossing? Kan ik iets resetten of zo?

Mobieltje werkt prima, als ik maar van die gesprekkenlijst afblijf. Telefoonboek werkt wel. Ook daar laadt hij van SIM-kaart (ik zie de melding op mijn schermpje, maar dat duurt 2 of 3 seconden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Tijd voor een nieuwe telefoon. ik weet dat Nokia's lang mee gaan, heb de mijne ook al zo'n 8 jaar. Mijn Ericsson had na twee jaar al gebreken, waarschijnlijk zijn ze niet gemaakt om lang mee te gaan. Je kan er weinig aan doen. Je kunt deze wel proberen te fixen, maar voor dat geld en wat extra's heb je zo een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat je gelijk hebt. 8 jaar is natuurlijk best oud.
Maar ja, ik ben nu eenmaal gewend (en zelfs een beetje gehecht) aan dit dingetje. Hij is erg klein, en handig.
Denk dat ik morgen de Samsung E 1080 bij Mediamarkt maar ga halen. Die kost 11 Euro en is simlockvrij (dat staat tenminste in de folder) Dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de Samsung voor 11 Euro gekocht, (met 15 Euro beltegoed), simlockvrij, en hij is prima. En ik heb ook ontdekt, (na een avondje experimenteren) dat zolang ik maar van de functie "gesprekkenlijst" afblijf, mijn Ericsson, misschien nog wel jaren meegaat. Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Het zou goed kunnen dat de batterij aan zijn eind is.
Hiervoor kun je op de markt voor weinig een nieuwe kopen,maar een nieuw mobieltje is ook niet meer zo duur,wel op letten dat deze dan simlockvrij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de batterij er niet zoveel mee te maken heeft, omdat hij lang genoeg standby staat....ongeveer een dag of 8. Maar wel bedankt voor je reactie!
Doet ie het ook wanneer je hem op 220 volt aan de lader hebt? Wat voor type is het? Het kán zijn dat de firmware verouderd is (dus zeg maar de windows voor je telefoon) en als je er een datakabel bij hebt, kun je op de site van sony vást wel een update krijgen.
Anders is mijn tip, haal een andere sony, prepaid en laat hem unlocken bij 1 of andere "markt" of "vage belwinkel" zodat je instellingen niet verloren gaan en je je gegevens blijft behouden, danwel overzetten naar je nieuwe phone.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, het toestel is zo oud, dat er geen datakabels bij zitten. Ik zal het nog eens proberen. Kijken wat er gebeurt als ik hem aan de lader heb. Maar ja, dat lost op zich natuurlijk niks op.......alleen dat we iets meer weten, wat het zou kunnen zijn. Dank voor je reactie!