Hoe verwijder ik zoutaanslag in mijn telefoon?

Ik ben de zee in gegaan met mijn Galaxy S in mijn zwembroek. Ik ben er meteen uitgerend, en de batterij en sim-kaart eruit gehaald. Eenmaal thuis ben ik hem gaan open schroeven. Ik zag dat er in de telefoon op de printplaatjes heel veel zoutaanslag op zat. Het water was namelijk ontzettend zout.

Uiteraard gaat hij niet meer aan.

Hoe kan ik dit zout verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Antwoorden (2)

Je kunt het zout alleen goed oplossen met warm water.
Nadat je alles goed gespoeld heb naspoelen met gedemineraliseerd water en daarna grondig drogen.
Als je geluk hebt kán de telefoon daarna weer opstarten, maar zonder deze behandeling zal het zeker niet lukken.
De zoutaanslag zal steeds water uit de atmosfeer aantrekken en het zoute vocht zal stroom goed geleiden zodat er altijd kortsluitingen op de printplaatjes zijn.
Succes met de reddingspoging, zonder poging is hij zeker kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen neerleggen in een bakje zal het zout minder snel oplossen dan met roeren of schudden: denk maar aan een kopje thee met suiker.
Ik zou in ieder geval een paar keer het water in het bakje vervangen door schoon warm water zodat het opgeloste zout met het oude water afgevoerd wordt.
De laatste keer goed spelen met demi water om afzetting van kalk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En gedeminiraliseerd water voorkomt roest vorming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedemineraliseerd water is bij de drogist te koop, ook verkrijgbaar bij autoaccessoire-winkels als middel om accu's bij te vullen.
Je kunt aan het werk gaan met een wattenstaafje waarmee je ook oren kunt schoonmaken.

Maar ik ben bang, dat het zout en vocht al teveel schade heeft aangericht.

Succes