Is het betrouwbaar om een Iphone op marktplaats te kopen?

Ik ben van plan om een nieuwe Iphone 4 32gb te kopen. Is het betrouwbaar om dat voor ong. 500 euro te doen?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik heb hier een link waar ik op heb gereageerd: http://gsm-telecom.marktplaats.nl/mobiele-telefoons-apple-iphone/471701585-iphone-4-zwart-32gb-nieuw-en-simlockvrij.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
4.1K

Antwoorden (14)

alleen als je er een bonnetje/aankoopbevestiging bij krijgt, anders zou ik het niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iphone 4 32 gb is duurder dan 500... Áls je het al gaat doen, ga het persoonlijk doen, met iemand drbij. Maak niet zomaar geld over, test het apparaat, etc etc

Toegevoegd na 33 minuten:
Het zal een importmodel zijn, of afkomstig uit een kraak. Ik denk dat je veiliger bent als je gewoon de simpelste versie in de winkel koopt. Hier krijg je geen garantie he...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raadpleeg de historie van de verkoper en de tijd dat hij/zij al actief is op Marktplaats. Geeft vaak een goede indicatie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst goed naar de naam of het geen rare naam is.
En kijk ook naar zijn telefoonnummer, en schrijf die op.
Want als je opgelicht bent, heb je wel zijn telefoonnummer.
Dan kan je bellen en het hem/haar zeggen.
----------------------------------------------
Heeft diegene waar je het van koopt geen rare naam, en heeft hij een telefoonnummer bij zijn advertentie staan, dan is mijn antwoord:
Ja, het is betrouwbaar.
-----------------------------------------------
Heeft diegene waar je het van koopt wel een rare naam, en heeft hij geen telefoonnummer staan, dan is mijn antwoord:
Misschien. Je zou het kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je antwoord en motivatie niet echt kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je antwoord en motivatie niet echt kloppen.
Dan moet je jezelf afvragen waarom je voor een dergelijk groot bedrag op marktplaats een Iphone zou gaan kopen terwijl in de winkel ook zou kunnen. Op marktplaats heb je nl. geen zicht op het produkt en je kent de verkoper niet, je weet niet wie er achter een advertentie zit met alle risico vandien. Zou ik nooit doen,ben er zelf een keer ingeluist met een produkt voor 350 euro en had geen poot om op te staan. Dit ging al na 2 maanden stuk en weg was mijn geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het dan 200 euro goedkoper is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iphone kost niet 700 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel dus. Veel te duur voor die troep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je het veel te duur vind is een mening en daar heb ik niet echt wat aan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand zij dat jij er iets aan moest hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee naja bedankt dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn toch echt vrij om onze meningen te uiten of de vragensteller het er wel of niet mee eens is.
Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander die dat nog nooit gedaan heeft, maar je weet ongetwijfeld wat je wilt hebben en zult de nieuwprijs dus ook wel kennen.

Nou dan lijkt mij dat je dat rustig kunt doen. Maar check e.e.a. bijv. of de verkoper betrouwbaar is en een positieve score heeft (dat kun je toch zien in een soort overzicht).

Dan zou ik nooit zo'n dure aankoop vooraf betalen en een adres in de buurt zoeken als je de keus uit meerdere aangeboden toestellen hebt.

Want wat ik ook nooit zou doen is vooraf betalen en laten opsturen bij dit soort dure aankopen. Dus er altijd naar toe gaan.

Ja en dan moet je het toestel goed controleren, wat vragen stellen, hoe en waarom en dan kun je een mooie koop doen of niet, laat ook je intuitie meetellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
intuïtie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt (denk ik) feedback. Dit vind je alleen op sites als eBay. Sommige mensenhebben op MP een soort van 'geef uw mening' pagina. Dit stelt echter niets voor.
Belangrijke tips die nog niet zijn genoemd:

A) oplichters kiezen meestal een doorsnee naam, bijna altijd een voornaam, vaak een traditioneke nederlandse meisjesnaam, bijv. Anneke, jeanet... Geen vreemde of verdachte naam dus.

B) oplichters zijn onder die naam vaak pas 1 tot 5 dagen actief op marktplaats. Niet te vertrouwen!! Let maar eens op, het zijn er meer dan je denkt!!

(Is iemand al 3,5 jaar actief op mp, dan is dat een prima teken.)

C) klinkt de prijs te mooi om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook! Let op: slimme oplichters gebruiken niet al te verdacht lage prijzen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een iphone verkocht op marktplaats, het jammere is dat van de mensen die echt een iphone te verkopen hebben, deze meestal als 'onbetrouwbaar' worden gezien omdat er kleine 'criminelen' op marktplaats tussenzitten.

Maak voor zo'n groot bedrag nooit het bedrag via je rekening over, en laat het hem ook niet opsturen!
Maak een persoonlijke afspraak met hem, en test hem voordat je hem koopt.
Als de persoon via de mail rare dingen zegt waaraan je twijfelt, gelijk stoppen!

Heb je de link ervan? Dan kijk ik even of het er betrouwbaar uitziet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowieso lagere prijs, bijv. 399 euro.
Maar ik zou het gewoon bij een winkel van Apple kopen, dan weet je zeker dat je goedzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar het scheelt toch weer 200 euro.....
Geef aan dat je het zelf wilt komen halen.
Is dit niet mogelijk wees dan op je hoede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zo een bedrag zou ik het toestel bij de ander ophalen. Moet ik hem werkend in mijn handen hebben gezien. Gecontroleerd op eventuele schade. Heb ik dus ook de gegevens van de verkopers en zal ik alleen afspreken bij hem thuis. Hiermee is de kans dat je een gestolen waar koopt ook kleiner.
En ik doe alleen zaken met Nederlands sprekende personen. Dan maakt het niet uit of het buitenlanders zijn en hun Nederlands gebrekkig is.

Ik heb 1x gehad dat de ander erop stond om engels te praten. En dat was nog gebrekkig ook. Ik vertrouwde het gewoon niet en heb de zaak afgeketst. Het was een onderbuik gevoel.

Of je nu iets koopt of verkoopt, het gevoel moet ook goed zijn. Er zijn best mensen daarbuiten die iets willen kopen, zodat ze je adres dan ook hebben. Ik ben er gewoon voorzichtig mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zou overwegen om deze te kopen zou ik bij de verkoper thuis vragen de iphone aan te sluiten op Itunes.
Dan weet je iig al zeker dat het een echte Iphone betreft.

Hij zal er ook een rekening bij moeten hebben als het een nieuwe Iphone betreft, dus daar ook zeker naar vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahoor, mijn neef heeft laatst een hele goeie aankoop gedaan!
Je moet echter wel letten op het profiel van de verkoper.
Hoe lang is hij al actief op marktplaats?
Kan je hem alleen ontvangen door middel van post, of kan je hem ook halen en uitproberen.

Allemaal dingen die mee kunnen spelen om te bepalen of een verkoper betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dit alleen doen wanneer je het kun ophalen. Zelf eens een ervaring gehad met marktplaats en dat was met een nintendo 3ds, 280 euro en ze zouden het opsturen. Nooit een ds gezien.. Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen en verder gezocht op marktplaats. Daar was iemand die beweerde een kvk nummer (of hoe dat dan ook heet) te hebben en we mochten het ophalen, mijn moeder heeft toen het telefoonnummer erbij gezocht en gebeld. Wat bleek, die mensen wisten nergens vanaf.

Toegevoegd na 48 seconden:
Op marktplaats zitten enorm veel oplichters en hier moet je echt voor uitkijken. Hier een handige link waar de kenmerken op staan én wat je moet doen als je bent opgelicht: http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/78086-opgelicht-via-marktplaats.html