Hoe kun je het abonnement na de contracttermijn opzeggen?

Ik kreeg gisteren deze mail: Je hebt op 6-8-2009 via Studentmobiel.nl een nieuw Hi abonnement of contractverlenging afgesloten. De contracttermijn van dit abonnement loopt binnenkort af waarna het abonnement stilzwijgend zal doorlopen. Op dit moment kunnen wij je een persoonlijke aanbieding doen om dit abonnement zeer voordelig te verlengen met een nieuwe mobiele telefoon.
Ik heb ergens anders een (goedkoper) abonnement gevonden, maar ik lees dat dit abonnement stilzwijgend zal doorlopen? Hopelijk weet iemand snel een antwoord, want na morgen loopt het abonnement opeens door??

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb de contractvoorwaarden er even bijgehaald:
Artikel 12 - Duurtransacties
2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van
maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument
de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na
voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen
Ik denk dat voor mij lid 2 geldt, maar ik wist nooit dat is overeengekomen dat de overeenkomst op afstand verlengd zou worden. Kan ik er nu ook heenbellen ipv aangetekende brief? Dat scheelt namelijk een maand, omdat morgen een nieuwe maand ingaat

Toegevoegd na 1 uur:
Ze zijn nu gesloten... Dan maar een aangetekende brief versturen en nog een maand (of misschien zelfs twee) een veel te duur abonnement betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Je kunt het alleen nog over een maand opzeggen, je moet nu al een aangetekende brief naar ze sturen, waarin staat dat je je abonnement per september opzegt. Zet in je agenda wanneer een abonnement afloopt en zeg een maand van te voren aangetekend op.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ja, direct bellen en als ze akkoord gaan, om een bevestiging vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je ingaat op de aanbieding zit je er weer voor 1 of 2 jaar aanvast, als het stilzwijgend verlengd wordt kun je per maand opzeggen.
Je kan je nummer meenemen naar een ander abonnement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je abonnement gewoon opzeggen. In je contract staat hoe dat moet. Mogelijk ben je te laat omdat er soms opzegtermijnen gelden (ook dat staat in je contract) en dan kun je later opzeggen (en ook dat staat, verassing!, in je contract).
Als je je contract niet meer hebt kun je de helpdesk even bellen.