In elk land zijn er hier en daar nog wel een openbare telefooncel te vinden is, maar met de komst van de mobiele telefoon zijn ze steeds schaarser geworden.

Toegevoegd na 17 seconden:
zijn= is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar in Nederland staat nog een telefooncel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er pas nog ergens één gezien, bij een vakantiepark. En dit vond ik online:
"De telefooncel verdwijnt niet volledig uit het Nederlandse straatbeeld. Een deel van de ongeveer duizend nog aanwezige telefooncellen blijft bestaan. KPN heeft het beheer van 250 cellen overgedragen aan het bedrijf RBL Telecom. Daarnaast worden er nog eens 270 cellen met reclame beheert door reclamebedrijf Hillenaar. " http://historiek.net/actueel/telefooncel-wordt-museumstuk-4091
Na de komst van de mobiele telefoon, zijn er geen nieuwe telefooncellen meer bij gemaakt.