Wat betekend de letter E op de plek van het 3G logo op mijn iPhone?

Met name in de Efteling en buitenland komt dit veel voor. Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
10.3K

Het beste antwoord

Hier een overzicht van de verschillende generaties (G) verbindingen van de mobiele telefoon:

1G NMT (analoog mobiele net)

2G GSM : 9,6 kbps of veelvouden hiervan met HSCSD

2.5G GPRS: 52 kbps (met als mogelijke uitbreiding EDGE 384 kbps)

3G UMTS: 384 kbps (maximaal 2 Mbps door een toepassing)

3.5G HSDPA: tot 14 Mbps

4G LTE: tot 100 Mbps

De werkelijk mogelijke data-snelheid wordt bepaald door het maximaal aangeboden signaal van het netwerk op de plek waar je bent en de mogelijkheden van het toestel dat je gebruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
De E betekent dus dat je met het netwerk maximaal de EDGE norm haalt (2,5 G), terwijl je 3 G telefoon vermoedelijk sneller kan functioneren als het netwerk 3 G zou aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Miss. Voor Enable of Disable for screen rotation?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edge, dit is een internetverbinding net als 3G. Edge is wat langzamer maar ideaal voor mail etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord.
Hier de uitleg op de site van de Iphon club:
3G: dit symbool wordt zichtbaar wanneer er een snelle dataverbinding (UMTS, HSPA) beschikbaar is. Zo niet, dan verandert de aanduiding ’3G’ in een rond bolletje, om aan te geven dat je slechts gebruik kunt maken van GPRS. Op oudere toestellen was ook de letter E mogelijk, als aanduiding van EDGE, maar dat datanetwerk is niet meer beschikbaar in Nederland.