Kan ik de volumeknop van mijn mobiel uitschakelen?

De op veel mobíele telefoons ongelukkig geplaatste volumeknop wordt vaak onbedoeld ingedrukt voor of na het gesprek, met als gevolg dat de beltoon niet te horen was omdat per ongeluk tijdens het opbergen in het mapje het volume naar 0 werd gedrukt.
Bestaat hier een app voor of heeft iemand een slim idee.
Het gaat in dit geval om een HTC Desire Z, maar veel telefoons hebben op dezelfde plaats de volumeknop zitten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ook ik had hetzelfde probleem met mijn HTC Touch 3G. Ik heb de volgende rigoureuze oplossing gekozen: met een dremel slijpschijfje heb ik 1 mm van het smalle knopje afgeslepen zodat het niet meer buiten de rand uitstak. Ik kan nog steeds met mijn nagel het knopje bedienen als het moet, maar "vanzelf" gebeurt het niet meer. Het ziet er misschien niet zo fraai uit, maar ik zie mijn telefoon als een praktisch gebruiksvoorwerp. Ik vind het uiterlijk minder belangrijk dan het gebruiksgemak.

Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar wel een tip: Google eens naar iets als 'volume knop uitschakelen 'android/htc (desire z).' Als je niets vindt: probeer het eens in het Engels.

ja bij instellingen bij geluiden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100