Hoe weet ik 100% zeker dat mijn internet op mijn mobiel niet aan staat in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Heb je n iPhone? Dan moet je dataroaming uitschakelen. Miss dat het bij andere telefoons ook zo heet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt dat bij de instellingen
Dan als je via je browser, bij iphone is dat safari, een pagina probeert te laden krijg je een foutmelding dat je moet verbinden met internet. Tenzij je WiFi aan hebt natuurlijk, dan doet die het wel gewoon. Maar als je geen WiFi verbinding hebt krijg je een foutmelding en kan de pagina niet geladen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een iphone hebt dan doe je het volgende:
Zet hem uit
Doe hem weer aan
Log in met je code
Kies Ok bij de vraag over Simlock (dus NIET ontgrendelen!).

Zo staat je normale netwerk uit en heb je wel overal wifi waar dat is. En dat is gratis.

Nadeel is dat je niet kunt bellen of sms ontvangen (wel whatsapp en viber). En dat los je op met een sim only van Vodafone in een oud toestel aangezien Vodafone met passport de goedkoopste tarieven heeft voor bellen en gebeld worden in het buitenland.

Heb dit de afgelopen vakantie gedaan, nog nooit zulke lage telefoonkosten tijdens vakantie gehad! Tegenwoordig heb je namelijk heel veel gratis wifi. Bij de Mac, Starbucks, maar ook bij een eetcafétje in een ieniemienie dorpje in Spanje.