Hoe werkt het nu eigenlijk? Internet op mobiel.

Ik weet het, ik schaam me dood, ik voel me net een fossiel maar hoe werkt het nu met internet op je mobiel? Hoe wordt er berekend bij het "onbeperkt internetten" Betekend dat dat je 24 uur per dag online kunt zijn zonder extra te betalen?
Mijn dochter wil graag een abonnement met internet op haar mobiel en als ik maar 100% zeker weet dat het om een vast bedrag per maand gaat is het wat bij betreft ok.

Bij welke aanbieder kun je voor een vast bedrag internetten en bellen en smsen waarbij als het op gebruikt is je gewoon niks meer kunt, ik zie door de bomen het bos niet meer met alle aanbieders op internet.
En welke telefoon moet ze dan hebben? (niet te al te duur graag!)

Het liefst heb ik trouwens antwoord van ouders ;-P als je snapt wat ik bedoel hahaha

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je betaald bij elke aanbieder een vast bedrag voor het internet. Bij sommige aanbieders zit het internet al in het pakket van bellen en smssen en bij sommige moet je het er los bij kopen. Het is bij internet op je mobiel niet zo dat je per uur betaald ofzo en uiteindelijk duurder uit bent.

Ikzelf heb een abonnement voor mijn iPhone bij de t-mobile en bij mijn abonnement kost het 9,95 per maand. Nu is dat verschillend per aanbieder en per telefoon die je aanschaft.

Mocht je geen apart abbonement nemen voor internet en je wil wel internetten met je mobiel dan komt je dit wel erg duur te staan dus een aanrader voor als je dochter wil internetten is, neem een internet abbonement erbij of vraag ernaar of die er bij inbegrepen zit.

Als je weet dat je dochter misschien veel smst is het verstandig om een sms maximaal bundel te nemen. Dan heb je met het smssen niet dat ze 'over de kosten heen kan gaan'. Met bellen is dit wel wat lastiger en daar weet ik zelf niet precies van of je daar ook een limiet aan kan geven zodat als je aan je bedrag zit het stopt. Dit zou je na kunnen vragen bij verschillende aanbieders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik a. een abonnement gaan zoeken voor gewoon het bellen en smsen met een limiet erop bij een provider die ook internet aanbied.
b. na het afsluiten van dit abonnement kan ik uitbreiden met een abonnement voor het internetten.? Dus eigenlijk sluit je 2 abonnementen af, hetzelfde als bij internet en bellen en digi tv eigenlijk 3 in 1 hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Vodafone en daar kan je Blox aan en uitzetten! Ik heb onbeperkt sms (10 euro per maand) en onbeperkt internet (ook 10 euro per maand) aangezet. Je kunt ze ook weer uitzetten wanneer je wilt, erg makkelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een soort van 3 in 1 pakket. Alleen bij sommige abbonementen zit het internet er al standaard bij inbegrepen en je bijvoorbeeld een sms bundel er apart bij moet kopen wil je ook goedkoop smsse. Het ligt er maar net aan welke telefoon je neemt en bij welke aanbieder je dit doet. Laat je vooral niets wijsmaken in de winkel en neem eventueel iemand mee die er wat verstand van heeft. Niet alle verkopers, maar sommige zijn toch wel zo sluw om bij mensen waarvan ze zien dat die er niet veel van begrijpen, om bij deze mensen onnodige bundels aan te bieden en ze uiteindelijk met een duur abonnement de deur uit laten gaan. Ik heb dit zelf met mijn ouders meegemaakt. Die waren een beetje op het zelfde terrein als u en wilden samen naar de winkel om een abonnement af te sluiten. Ik ging met hen mee ter controle. Er werd ze vanalles 'aangesmeerd' om het zo maar te noemen, en ja als je er zelf niet zo veel vanaf weet dan neem je dat natuurlijk want je denkt dat dat goed is. Maar ik was erbij om hen te behoeden van een duur 2jarig abonnement wat totaal onnodig was met te veel belminuten etc. De verkoper vond mij natuurlijk irritant, maar hee dan liever een geïrriteerde verkoper dan 2 mensen met een duur abonnement laten zitten wat niet nodig is en waar toch maar amper gebruik van gemaakt wordt. Ik zou als ik u was echt iemand mee nemen, want niet alle verkopers denken aan u en uw dochter, maar aan zichzelf een een dikke verkoopbonus. Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de uitleg!

Andere antwoorden (2)

Bij prepaid betaal je meestal zeveel eurocent per MB, maar je kan ook een internetabonnement nemen, hier betaal je meestal een vast bedrag. Dan kan je onbeperkt internetten. Bijvoorbeeld bij Ben betaal je ongeveer 10€ per maand extra voor onbeperkt internet, naast de ongeveer €5 (ligt aan je pakket) die je aan bellen/smsen betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst is er verschil tussen een abonnement en prepay. Abonnement is in de regel met onbeperkt internet en email. telefoontjes en sms-jes komen daarbij. Je kunt ook nog supersnel internet krijgen en ook dat kost extra. Onbeperkt bellen bestaat volgens mij niet en ook smsen niet. De jongelui hebben overigens ook andere methoden om elkaar via het net te contakten, wat weer wel in de bundel zit. Vaak nemen jongelui een abonnement met telefoon er min of meer gratis bij. Je betaalt dan denk ik tussen de 20 en 35 euro per maand, afhankelijk van maatschappij, belgedrag en telefoon natuurlijk. En daar gaat het natuurlijk om vader. Je denkt toch niet dat jij je dochter een simpel goedkoop telefoontje kunt aansmeren!! Nee die meiden weten precies wat ze willen en dat is geen goedkope natuurlijk.
Overigens prepay is ook nog een mogelijkheid, maar dan zitten ze de helft van de maand weer zonder prepay tegoed.