Ik heb een blackberry met een nieuwe Simkaart, ik heb ineens geen internet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

Het gaat om een blackberry Curve. De telefoon is eigenlijk niet van mij en ik heb nog nooit met Blackberry OS gewerkt dus ik ben er niet zo goed mee. Heb overigens ook nooit de tijd gekregen om me er in te verdiepen.

Maar sinds de telefoon een nieuwe simkaart heeft van een nieuwe provider doet mobiel internet het niet meer. Via een netwerk inloggen heb ik nog niet geprobeerd.
Daarbij moet ik dus zeggen dat smssen en bellen wel wil.

De nieuwe provider is Blyk, als het er toe doet, en de oude is vodafone. En ja, ik heb dus al internetblox gekocht.

Kan dit te maken hebben met de instellingen ergens?

Kan dit anders te maken hebben met het feit dat je via blackberry (was een actie) Xmaand al gratis internet kreeg en dat het nu niet meer werkt omdat je nu dus ''dubbel'' internet hebt? (dit gratis internet ging, gek genoeg, niet via de simkaart, want er ging een doodnormale simkaart in en nergens hoefde je wat in te vullen ofsow en je kreeg het al)

Wie kan me hierbij helpen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Een kamaraad van mij heeft óók blyk én prepaid én een blackberry en alles werkt daar gewoon. Dus daar kan het niet aan liggen :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Had ook deze vraag gesteld, ik heb een BB met Vodafone en pingen, mailen doet het, maar browsen niet. Wie kan ons helpen, ik ga morgen wel terug naar de winkel btw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je wel bellen/smsen dan? want als je de bb met vodafone hebt gekocht, dan is ie 99% zeker niet simlockvrij. dat betekend dat je er geen simkaart van een andere provider in kunt stoppen, of je moet hem simlockvrij maken.
De blox die je gekocht hebt, heb je gekocht bij vodafone, en dus niet bij Blyk. de blox geld dan alleen bij vodafone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem toen ik mijn nummer liet overzetten(van Kpn naar Vodafone(wat ik nu bij mijn huidige blackberry heb). Het punt is dat vodafone jouw simkaart moet koppelen aan internet. De oplossing: bel de vodafone klantenservice en zeg dat je geen internet hebt. De vodafone medewerker verandert dit voor jouw. Hij zal je waarschijnlijk daarna adviseren om een battery-pull te doen(=battery eruit halen terwijl je bb aanstaat). terwijl de medewerker je weer aan het netwerk koppelt.

M.v.g.