Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je (oude) telefoon weglegt voor langere tijd, kan je dit beter met een volle of lege accu doen ?

Het gaat om een sony ericsson C905.
Ik weet niet wat voor batterij het is maar er staat op:
BST-38 Li-Polymer 3.6V

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt sowieso het beste de batterij UIT het apparaat halen voordat je hem opslaat.

Ik heb even gegoogled en hier is een uitgebreid artikel genaamd "how to store batteries":

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_store_batteries

Dit is een lithium-based batterij, volgens deze tekst kun je die het best opslaan met zo'n 40% lading erin. En dan ook nog eens liefst zo koud mogelijk. Hun 40% geladen batterij die 3 maanden op 0 graden celcius werd opgeslagen kon daarna nog 98% van zijn capaciteit terug krijgen, en hun 100% geladen batterij op 60 graden celcius nog maar 60%!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Maar ik trek het ook maar gewoon uit dat linkje hoor ;)

Andere antwoorden (3)

Haal de accu er gwn uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is gewoon beter met een volle accu en er dan uit halen gebruikt de niks meer aan stroom en dan als je hem weer gebruikt de eerste keer helemaal leeg laten lopen de acuu en dan goed opladen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De accu leeg dan er uithalen op een koele donkere plek bewaren laatjes enzo en de eerst volgende keer helemaal opladen en helemaal uit laten valen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding