Welke gevolgen zijn er als je je iphone 4 gaat jailbreaken en hoe groot is de kans dat het niet meer goed wil werken?

Ik heb een iphone4 en wil die graag jailbreaken alleen weet ik niet wat er allemaal fout kan gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Eigenlijk niets, het enige risico wat je loopt is om je iphone doormiddel van bv water of vallen kapot laat gaan je garantie vervalt, dus zegt apple ik ga hem niet meer gratis voor je maken. Verder kun je hem altijd 'herstellen' dus zet itunes de jailbreak van je iphone af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan niks gebeuren , zoals een vastloper ofzo iets? Gaat je accu trouwens eerder leeg met jailbreaken als zonder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat het met de batterij doet weet ik niet precies, ik had geen last van overduidelijke verschillen. De iphone zal misschien eens een keer vastlopen(weet niet of dat per se door de jailbreak komt) maar een meertje opnieuw opstarten doet wonderen. Zolang je iphone geen fysieke schade lijdt, ben je veilig. Maar dat risico blijf je toch lopen met garantie etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt sowieso geen garantie als hij (in het water) valt, jailbreak of niet. Vastloper kan gebeuren en is mij ook overkomen, in eerste instantie is dat makkelijk te verhelpen door de home- en sleep/wakebutton ingedrukt te houden totdat je het appeltje ziet. Werkt dat nog niet, dan moet je hem in DFU zetten. Dat is mij 1x overkomen, dat kun je lezen in m'n antwoord op deze vraag. De accu gaat er bij mij niet merkbaar door achteruit.
Je garantie vervalt bij Apple en je kan andere Apps die Apple zelf niet toelaat via hier de AppStore Cydia downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten wel risico's bij het jailbreaken zelf, al is de kans hierop klein.

Je moet voor het jailbreaken je iPhone in DFU zetten en dat wil niet altijd goed gaan. Zowel m'n iPad als iPhone 4 zijn gejailbreakt, maar toen iOS 4.3.3 uitkwam en ik hem wilde jailbreaken met redsn0w ging dit niet al te best. Uiteindelijk heb ik hem helemaal moeten herstellen tot fabrieksinstellingen en heb daarna een reservekopie er weer op gezet.

Op zich ben je dan niets kwijt, nadeel is wel dat iTunes niet de volgorde van de apps op je springboard onthoud. Ik heb er ongeveer 100 en dat wordt dus 1 ongeorganiseerd zooitje. Kost een aardig tijdje om dat weer in mappen te zetten en op een voor jou logische plaats.

Bij m'n iPad ging het overigens vlekkeloos.

Zijn er gevolgen ná het jailbreaken? Nee, niet zo zeer. Als je hem hebt gejailbreakt en dat is goed gegaan dan is er weinig wat fout kan gaan. Zoals genoemd: Als je je iPhone in het water laat vallen, dan heb je geen garantie meer omdat er een jailbreak op zit. Maar reken maar niet op garantie als hij in het water valt en hij is niet gejailbreakt. Waterschade valt nooit binnen de garantie.

Waar moet je nog meer op letten? Stel jij draait nu iOS 4.3.3 (wat aannemelijk is), straks komt iOS 4.3.4 of misschien zelfs iOS 5 uit. Je kunt hem dan niet acuut updaten, als je dit wel doet raak je je jailbreak kwijt. Je moet wachten voordat iOS 4.3.4 te jailbreaken valt alvorens je update.

Verder kun je iOS 4.3.3 het beste jailbreaken met redsn0w 0.9.6rc15, je hebt daarvoor een IPSW bestand nodig (dit is als het ware de setup van jouw iOS). Deze kun je heel makkelijk downloaden via het programma ipswDownloader, de site daarvan is grotendeels Russisch maar is een prima programmaatje om de IPSW te vinden die je nodig hebt. (programma zelf is Engels).

Mocht er wat fout gaan of heb je nog meer vragen? Stuur me gerust een berichtje via m'n profiel (enveloppeicoontje onder m'n foto in m'n profiel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook nog een ipod die ik wel een keer heb gejailbreakt. Alleen anders als hoe jij het beschrijft. Ik heb gejailbreakt via mijn eigen ipod op een site het ging makkelijk. Alleen hoe jij het beschrijft ken ik het niet. Is er dan een verschil in het jailbreaken per programma? En wat is het beste of is er geen verschil? Gaat trouwens je accu sneller leeg met jailbreak of heb je nog tips waar door mijn accu langer mee gaat, want mijn accu gaat wel heel
Snel leeg. Ik speel niet al te vaak spelletje ook omdat mijn accu sneller leeg raak. Bedankt alvast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die manier bestond ook, maar is nu niet meer mogelijk omdat dit eigenlijk een lek in de beveiliging was waardoor het mogelijk was om via die weg te jailbreaken. Apple heeft dit lek al een tijdje gedicht. Ik vind zelf redsn0w de beste manier. Je accu gaat er niet op achteruit, ik heb daar in ieder geval geen last van. Nou is het opzich ook wel een mening, ik vind m'n iPhone 4 lang zat mee gaan op 1 acculading maar daar kan een ander anders over denken. Verschillen in jailbreakprogramma's zijn er best wel. Heb je bijvoorbeeld een simlock en wil je die via een jailbreak verwijderen dan moet je geen redsn0w gebruiken (maar dat geldt dus niet voor iPod Touch en iPad). Ook is een bepaald jailbreakprogramma ook niet mogelijk op alle iOS versies, voor sommige versies heb je een ander jailbreakprogramma nodig. Alle iOS 4 versies kunnen worden gejailbreakt met redsn0w.