Wat is het verschil tussen een capacitive touchscreen of een resistive touchscreen?

Danku

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
7.3K

Antwoorden (2)

Een capacitieve touchscreen kan alleen bediend worden door aanraking met de huid (zoals je vinger) of door een stylus, als deze er speciaal voor is gemaakt.
Een resistief touchscreen kun je met meerdere voorwerpen bedienen. Dus kun je bijvoorbeeld ook met een pen of een potlood bedienen.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, voor meer informatie zie de bron:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een resistive touchscreen werk met de druk op het scherm. Dus moet dus werkelijk op het scherm drukken met je vinger of een voorwerp. Dit kan er subtiel worden gedetecteerd.

Capacitief is een term uit de electronica. Waarbij de capacitaire eigenschappen van een scherm veranderd als je daar een vinger bij in de buurt houdt. Je hoeft het scherm dus niet in te drukken, maar er alleen maar tegenaan te houden.