Ik wil een telefoon op de slaapkamer en heb er al een voor de woonkamer, wat moet ik (erbij) kopen?

Ik heb een Siemens Gigaset 4000 C in de woonkamer. Een nieuwe extra handset van dit type is niet meer nieuw (ik wil absoluut niet gebruikt) te koop en de telefoon bevalt me uitstekend.

Kan ik voor de slaapkamer een handset van een alternatief type kopen, of kan ik een tweede complete telefoon nemen (dan heb ik dus twee verschillende basisstations), of moet het een hele nieuwe set van telefoon + extra handset worden.

Omdat de telefoon die ik heb het prima doet, is het eigenlijk een beetje tegen mijn principe om die maar in de container te gooien. Maar ja, als het niet anders kan....

paulus811
14 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Ik zou gaan voor de tweede complete telefoon. Prijstechnisch interessant, en het werkt gegarandeerd!

Toegevoegd na 31 seconden:
Gigaset vind ik trouwens nog altijd de betere keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Twee basisstations op één telefoonlijn lijkt me niet te lukken. Zeker niet als je ook van de mogelijkheid gebruik wilt maken om gesprekken door te verbinden naar een ander toestel.
Trouwens, zo duur zijn die setjes tegenwoordig niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi Cantare, bedankt voor het meedenken! De mogelijkheid om door te verbinden is niet nodig. Volgens mij gaan bij een inkomend gesprek beide telefoons over en kun je ze op allebei of een van beide opnemen.
je kunt gewoon een handset van een ander merk kopen:

http://www.goeievraag.nl/vraag/siemens-dect-telefoons-koppelen-ongeacht.13761
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ander merk? Een ander model van dezelfde farbrikant lukt evt. wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een Siemens handset gewoon kunnen aanmelden en gebruiken op een ProFoon basisstation.