Is het belangrijk het beste mobiele netwerk te kiezen?

Ik wil een nieuw mobiel abonnement afsluiten en zit te twijfelen tussen Telfort en KPN (MTV). Nu lees ik dat KPN het beste mobiele netwerk van Nederland heeft, en Telfort op nummer 5 van de 6 staat. Dat klinkt niet goed. Is dit belangrijk bij het maken van mijn keus voor het gunstigste abonnement? (Ik woon in Nijmegen.)

Toegevoegd na 6 minuten:
By the way, het gaat niet om de prijs, want na alles helemaal uitgeplozen te hebben, kom ik op een prijsverschil van 1 euro per maand (bij beide scherpe aanbiedingen). Het gaat me erom of ik de kwaliteit van het netwerk nog moet meewegen in mijn beslissing.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Nog een reden waarom ik twijfelde is dat ik de afgelopen jaren bij Hi (KPN) was, maar thuis slechte ontvangst heb. Een helpdeskmedewerker van KPN zei van de week dat dat kan zijn omdat ik op de 12e verdieping woon, en de zendmasten naar beneden gericht zijn. Het wordt steeds ingewikkelder, maar het zou best het een en ander verklaren. Dan is voor mij dus zelfs het beste netwerk nog niet goed genoeg...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je vroeg me om mijn mening per PB, dus die zal ik je geven. Ik vind 't echter moeilijk... Hier in deze regio (Amsterdam, Schiphol) zit het met de coverage altijd wel goed geloof ik. Plus ik heb geen ervaring met Telfort.

Nou is Nijmegen ook geen dorp natuurlijk, dus ik zou me niet veel zorgen maken, zeker niet bij KPN. Qua netwerk coverage dan.

KPN "staat bekend" om het goede netwerk, zeker, maar ik persoonlijk heb met KPN *zakelijk* vooral een probleem met de service die ze leveren. Dat wil zeggen: ze kunnen niet goed antwoord geven op een aantal vragen die ik heb omtrent de FUP (Fair Use Policy) en ze voeren daar een nogal willekeurig beleid in heb ik het idee. Maar let op: ik gebruik een zakelijk abonnement, ik heb echt geen idee wat ze wat dat betreft met privé abonnementen doen.

Ik zeg: lees even goed de kleine lettertjes door en let op wat je (data)limieten zijn en wat er gebeurt als je daaroverheen zit. (Snelheid knijpen en/of extra kosten.) Ik persoonlijk vind faktuurverrassingen vervelender dan netwerkdipjes.

Maar qua netwerk zit je met KPN waarschijnlijk in principe beter dan met Telfort dus als dat het enige is dat uitmaakt zou ik toch voor KPN gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank. Duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het beste antwoord op mijn vraag omdat het duidelijk aangeeft wat de verschillende aspecten zijn die van belang zijn bij het kiezen van een provider. Bedankt.

Andere antwoorden (5)

KPN heeft inderdaad een goed netwerk, maar is ook heel duur meestal.. T-mobile heeft inderdaad wat meer problemen met het netwerk, zoals storingen, maar deze is weer goedkoper! Het is maar net wat jij belangrijk vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk is T-Mobile nóg slechter dan Telfort, ja.
Ik heb ondertussen alle netwerken wel gehad en ik vind KPN gewoon het beste netwerk.
Bijna nooit storingen en overal gewoon voldoende bereik.

Wat betreft de prijs, het kan zelfs schelen waar je het haalt. een weder verkoper kan een goedkope deal hebben gemaakt met een provider, tis het waard om rond te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak het onderscheid in provider en netwerk. De provider is het bedrijf waarmee je een (sim-only) contract afsluit, KPN, Telfort, Vodafone etc. . Het netwerk is het net via welke de signalen worden verspreid. Telfort gebruikt hier in Nederland het KPN netwerk. Dat doet de KPN zelf natuurlijk ook. In Frankrijk is dat bv. Orange
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kpn is zeer goed alleen een van de duurste, ik heb zelf ook telfort gehad dat is ook van KPN, telfort beviel mij alleen niet zo erg, en daarna had ik toch vodafone gekozen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd is er in dit geval (heel scherpe aanbiedingen, van KPN met name om mij als klant te behouden) nauwelijks een verschil in de financiën. Dan ben ik toch benieuwd waarom Telfort je niet beviel en waarom je voor Vodafone hebt gekozen.
Kort maar krachtig.. Maar ik spreek uit ervaring.. en dan neit alleen mijn eigen, maar ervaring van héél veel mensen. KPN is beter dan Telfort.

Kpn en Telfort zijn samen hetzelfde bedrijf, maar blijkbaar toch heel anders.

De klantenservice bij Telfort is echt gewoon bagger en het netwerk kan ook veel beter. Ook het snelheid van het internet bij Telfort is lager dan bij KPN.

Bij KPN heb je dan wel langere wachttijden, maar wonderbaarlijke bij het zelfde bedrijf uiteindelijk.. wordt je toch stukken beter geholpen.

Ook de 'coverage' waar je allemaal bereik hebt in Nederland is bij KPN beter.

Als het verschil maar één euro per maand is.. en jij ziet dat KPN een gedeelde eerste plek heeft (met Vodafone) en Telfort op 5/6e plek staat.. waarom vraag je het nog?!

KPN is gewoon beter. Ik raad je deze provider aan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik vraag het omdat ik er nooit in mijn omgeving opmerkingen over heb gehoord, en deze invalshoek nieuw voor mij was. Ik vroeg me af of dit nu echt een factor van belang is, want toen de man van KPN tegen mij zei dat zij het beste netwerk hadden, klonk het als een verkooppraatje. ('Bij ons krijg je zegeltjes waarmee je korting krijgt op je volgende aankoop van boven de 1000 euro.') Zoals je kunt zien, heb ik er wel nuttige antwoorden op gekregen en ben ik weer een stuk wijzer. Jij ook bedankt.