Goeie vraag! Heb echt een tijd lopen googelen voor je maar helemaal noppes gevonden.

Ik denk dan ook dat er niet een persoon is geweest die dit bedacht heeft en het heeft geprobeerd te verkopen aan de telco's maar eerder gewoon de telco's zelf die zo iets hadden van 'He, dat is handig!'.

Waarschijnlijk ook snel na de introductie van 'normale abonnementen'.

Leuk weetje: Ene 'Meng-Jen Cheng' heeft het patent op de structuur van de sim kaarten. Zijn bedrijf ontwikkelde eerder sim chips voor creditcards e.d.

Anyway... zou leuk zijn als iemand het 'echte' antwoord weet :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

?
Een marketing medewerker die het een goed idee vond om simkaarten zonder telefoons erbij te verkopen. Bedoel je wie er in Nederland begon met de verkoop of wereldwijd?