Vanaf welk moment gaat de teller lopen voor 0900-nummers?

Vooraf krijg je vaak een bandje met de informatie over de kosten voor dat nummer, heb ik dan al iets betaald? Ik bedoel: als ik ophang zodra ik zo'n bandje hoor, is het dan een kosteloos 'gesprek' geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K

Het beste antwoord

Voor het bandje dat de gesprekskosten aankondigt van het 0900-nummer dat je hebt gekozen, hoef je niet te betalen. Het is bedoeld als waarschuwing, om te voorkomen dat je (zonder dat je er erg in hebt) een duur nummer gaat bellen. Je gaat dus pas voor het 0900-nummer betalen zodra het bandje is afgelopen en de verbinding tot stand komt.
In de informatie van de overheid staat letterlijk: "Zo moet op het bandje dat je hoort VOORAFGAAND aan een oproep naar een 0900-nummer duidelijk te horen zijn welke kosten er bovenop de kosten van het gesprek komen voor het gebruik van je mobiele telefoon". En inmiddels geldt die regeling voor alle telefoontoestellen, dus niet alleen een gsm.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alternatieven voor de (vaak dure) 0900-nummers kun je (ook) vinden op deze site:
http://vraagalex.com/alternatief-voor-0900-nummers/
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als er opgenomen word (kan ook met bandje ) gaat de teller lopen dus als je eerst een keuzemenu krijgt kost het je al geld

Toegevoegd na 42 seconden:
Ja, zeker weten. Doen ze ook vaak expres om geld te innen.
Zo min mogelijk 0900 nummers bellen. Kijk op link voor alternatieve nummers.