Is de straling van een mobiele telefoon schadelijk voor mijn baby van 7 maanden oud?

En tot hoe ver reikt die straling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft die er al eentje dan.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee, maar papa en mama wel!

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet schadelijk voor een baby, net zo min als bij een volwassen mens. Als dit wel het geval zou zijn, zou de gehele mobiele industrie gevaarlijk zijn. Dus geen reden tot zorgen.

Toegevoegd na 58 seconden:
En de straling reikt tot tientallen kilometers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Ook voor volwassenen. Alleen GSM-straling kan beter doordringen in het hoofd van kinderen en zeker baby's omdat hun schedel dunner is. Dat geldt overigens ook voor de straling van babyfoons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Die site is, eh, "een beetje" bevooroordeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen. Onder Nieuws&Media hebben ze veel info staan, ook de video's met onderzoeken. Je kunt ook kijken op de http://www.wiredchild.org/, of document lezen op http://www.radiationresearch.org/pdfs/reasons_us.pdf, video's meningen van experts op http://electromagnetichealth.org/audio-archives-and-more/#johansson . Als je googelt op GSM straling er is genoeg informatie te vinden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nu noem je nog meer sites die "een beetje" bevooroordeeld zijn. Dat er zoveel van zulke sites bestaan, zegt twee dingen:
a)  Dat de angst voor "straling" erg populair is.
b)  Dat mensen die op die angst inspelen, harder schreeuwen dan de anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn allemaal bevooroordeeld op een of andere manier. Ik wou alleen helpen en ik ben zeker niet uit op een discussie en strijd van ego's. Het is misschien toch de moeite waard om erover na te denken gezien het feit dat zelfs het Europees Parlement pleit voor voorzorgsmaatregelen. Bedankt voor je reactie.
Cryofiel
13 jaar geleden
Een discussie kan alleen maar positief zijn, toch? En een strijd van ego's - ik heb geen idee waar je dat nu ineens vandaan haalt. Het Europees Parlement pleit voor voorzorgsmaatregelen. Dat zegt al genoeg. Het zijn geen beschermingsmaatregelen, zoals bij bijvoorbeeld radioactiviteit. Het is puur voorzorg: het is voor zover we weten niet gevaarlijk, maar laten we voor de zekerheid (voorzorg) maar heel voorzichtig zijn. Die houding is dan weer ingegeven door de angst die ik hierboven onder punt a) noemde.