Wat kan je doen aan een trage HTC legend?

De HTC van iemand die ik ken is de laatste tijd ongelovelink langzaam. Hij draait de laatste android en heeft een 4GB geheugenkaart. Kan je iets doen aan die taagheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (5)

Minder troep erop hebben staan;
Minder programma's tegelijk aan hebben;
Resetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zet je programma's die op de achtergrond draaien uit dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu een iPhone, daar doe je het door 2x op de homeknop te klikken.
Hiervoor had ik een HTC Touch 2, als ik daar rechtsboven in het scherm klikte kwam er een klein menuutje, hierin zag ik hoe hard (in procenten) de telefoon aan het werken was zeg maar. Deze HTC draaide wel op Windows, Android heb ik nooit gehad. Wel belangrijk is dat de telefoon elke 2-3 dagen is uitgezet wordt en daarna weer aan, dan wordt hij even 'verfrist', zeg maar.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevoeging:
In het menuutje dat ik verscheen kwamen ook alle programma's die aan stonden te staan, en deze kon ik hier uit zetten (dan gingen de procenten ook omlaag)
Weggooien; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappemaker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt kansloos gewoon, Wil je zeggen dat hij zijn mooie telefoon mag weggooien een een Samsung Star zoals jou nemen omdat je geen mooiere kan kopen;)?
Veel (nieuwe) bezitters vergelijken een smartphone met een computer,iets wat van geen kant klopt. Met dat vergissen bedoel ik ,dat men - omdat het zo lekker vlotjes gaat- elke wel leuk uitziende app downloaden via Market of via Internet mogelijkheid en sja ..en daarmee ontzie je het cpu'tje natuurlijk niet. Gelukkig is het systeem,waarop Uw kennis' smartphone draait Android en deze is erg gebruiksvriendelijk. Mijn advies is installeer dé app,welke op geen enkele smartphone mag ontbreken het GRATIS app'je Advanced Task Killer ( Free) en ga daar eens app's of taken (tasks) uitschakelen !! Je kunt n.l. maar één ding tegelijk.
Hiermee kun je er zeker van zijn ,dat precies dát AAN staat ,wat je zelf wilt. Verder zijn al die leuke (bewegende) achtegrondjes oook dodelijk op dit gebied. Zet het scherm op een zo zwart mogelijke achtegrond- bijvoorbeeld een gitzwarte kat o.i.d. ) Uw kennis zal merken,dat náást het trage gedrag de acuu ook langer gevuld blijft. Kortom het upgraden van geheugen is zinloos áls er "tig "onnodige app's of taken (tegelijk) draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben de bezitter van een htc legend, en ik ken er nog een en we liepen tegen hetzelfde probleem op: Na de update naar Froyo en wat gekloot te hebben met de mobiel was hij opeens onwijs traag!
zelfs als ik al mijn apps liet killen door de Advanced Task killer was hij onwijs traag en liep hij vaak vast. Gelukkig ben ik er ook achter gekomen wat de reden is.

Het was namelijk mogelijk geworden om na de update applicaties die dit toelieten naar de SD-kaart te plaatsen (in plaats van alleen op je intern geheugen), dit was prachtig, want nu konden er fors meer applicaties op je mobiel! Het probleem was echter dat bleek dat het veel snelheid van je mobiel kost als hij applicaties van je SD-kaart gebruikt. Na wat applicaties te hebben verwijderd (geloof me, als je redelijk doet kan de helft weg) kon ik alles weer netjes terugplaatsen naar het intern geheugen van de telefoon en wat bleek, hij deed het weer uitstekend snel!

De update brengt wat dat betreft neit veel goeds voor bezitters van de HTC legend en vergelijkbare smartphones met dezelfde RAM, echter voor mensen met een Desire of beter is de nieuwe 2.2 wel een grote voorruitgang.

Als je nog vragen hebt over de HTC legend of gerelateerde Android telefoons vraag het gerust, ik zal proberen goed en wijs te antwoorden ; )

Toegevoegd na 43 seconden:
muziek kun je trouwens wel gewoon op je SD-kaart zetten en hem volproppen, dat heeft geen tot nauwelijks effect op je snelheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal een goede tip geven. Druk op menu, Instellingen, applicaties, ontwikkeling. Daar zie je USB-foutopsporing staan. Vink deze optie aan. Als het goed is gaat je legend na opnieuw opstarten veel sneller. Bij mij werkte het enorm!! Waarom? Geen idee....gewoon eens proberen. Bij iemand anders werkte het ook aanzienlijk. Succes!