Kan ik sms'es en/of telefoontjes ontvangen als de simkaart eruit zit?

krijg ik dan te zien: oproep gemist. of: Een nieuw bericht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
8K

Het beste antwoord

Nee. Je telefoon kan zich niet registreren op een netwerk. Dus met andere woorden; je telefoon weet niet of 'ie zich aan moet melden bij T-mobile, of bij KPN en tot die tijd kun je niet bellen en gebeld worden. Het enige wat je kunt doen is een noodoproep naar 112 en dit gaat dan via het netwerk met het sterkste signaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik wil het je niet aanraden om te proberen, maar ook al zit er geen kaart in het toestel, een noodoproep lukt altijd via het op dat moment sterktste netwerksignaal. Je telefoon is in principe gewoon een zender/ontvanger en de simkaart is er tussen gezet om de gebruiker te verifieren en te factureren.

Andere antwoorden (1)

Je telefoon zelf heeft geen nummer, er wordt gebeld en gesmst naar de simkaart. Dus als die er niet in zit, kun je ook geen telefoontjes of smsjes ontvangen. Lijkt me.