Kan ik in het buitenland gebruik maken van GPS?

Korte toelichting. Ik heb een iPhone. Hiermee kan ik in heel Nederland internetten. Als ik in het buitenland wil internetten kost dat me klauwen met geld, dus dat wil ik niet. Nu zit er op mijn iPhone ook een GPS applicatie. Kan ik die wél gebruiken, of maak ik dan gebruik van internet en moet ik dus veel betalen?

Ik zou het op prijs stellen als er antwoorden komen die echt waar zijn, en niet 'ik denk ....', want daar schiet ik in dit geval niets mee op, dankjewel!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Voorgaande antwoorden gaan gek genoeg niet in op je vraag. Je vraagt of de applicaties die gebruik maken van GPS ook gebruik maken van internet en in het buitenland daarom kosten met zicht mee brengen. Ik neem aan dat je echt GPS bedoelt en niet GPRS, want dan zou ik een ander antwoord geven.

Je kunt gebruik maken van GPS in het buitenland zonder dat je hiervoor kosten krijgt. GPS is een signaal dat wordt uitgezonden door een groot aantal satelieten. Het signaal is nodig voor de bepaling waar je bent, vandaar de naam GPS= Global Positioning System.

Heb je een applicatie die dat signaal kan opvangen, dan kan die applicatie laten zien waar je bent. Dat kan navigatiesoftware zijn. De software vangt alleen het signaal op en stuurt geen gegevens terug. De kaarten die nodig zijn moet je dan vantevoren in de applicatie laden. Dat is anders dan bijvoorbeeld Google Maps. Deze applicatie maakt ook gebruik van GPS om de positie te bepalen, maar heeft óók internet nodig om de kaarten te downloaden en weer te geven.

Het enige waar je op moet letten is het volgende. Sommige applicaties die GPS gebruiken hebben de mogelijkheid om een lijst te downloaden via internet waarop de gegevens staan van de positie van de satelieten. Met die gegevens kan de software sneller de sateliet vinden. In het buitenland moet je wel er op letten dat de software dat niet doet. Andere optie is het uitzetten van de mogelijkheid dat je telefoon zelf een internetverbinding op zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je ergens met bereik in de buurt zit zeker.

bij een centrum of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GPS signaal is buiten overal bereikbaar. Wel iets minder in het centrum omdat de satelieten lastiger gevonden worden.
Als je Google Maps gebruikt, moet je telefoon steeds nieuwe kaartjes downloaden, dan maak je dus gebruik van internet, en dat kan oplopen in het buitenland.
Als er een ingebouwde routeplanner met kaarten en al inzit, dan zou het zonder dataverkeer kunnen, maar ik geloof dat die er nog moet komen van TomTom voor de Iphone.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt eraan:
http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/9894
AWM
14 jaar geleden
Ik weet het, de aandelen TomTom stegen meteen na bekendmaking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me voorstellen ;)