waarom hebben alle apple producten een "i" voor hun productnaam?

denk hierbij aan imac iphone ipod

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Antwoorden (8)

Zo herken je snel dat het apple producten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt het persoonlijk :) en nu is het gewoon traditie geworden uiteraard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon iets waardoor hun producten meteen herkend worden als een "apple-product." Ze hebben een soort van patent op de letter 'i'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is de marketingtruc die Apple heeft uitgevonden. 'I' staat voor 'ik'. Apple heeft hiermee heel simpel een truc gevonden om de consument te laten denken dat hij degene is waar het product om draait en dus dat hij de macht heeft over wat Apple maakt, die mp3speler is immers speciaal voor mij (i-pod).

Dit klinkt heel overdreven allemaal maar in marketingland werkt het echt zo. En het werkt ook, want er is niemand die ongevoelig is voor deze manier van verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het zeer kort omschreven:
Hoewel Apple de naam vanaf 1984 alleen aan een aantal modellen meegeeft, worden ze eigenlijk ook de IIgs en de Quadra-series Macs' genoemd. De i staat dus voor IIgs.

Toegevoegd na 13 minuten:
Mijn antwoord is niet, dus de correctie:

De onderkast-letter 'i' staat voor 'interactief' of 'internet'; beide termen zijn eind jaren '90 erg in zwang en Apple kiest ervoor om alle consumentenproducten van het voorvoegsel 'i' te voorzien, het blijkt een doorslaand succes. In navolging van Apple komen er steeds meer producten op de markt met het voorvoegsel, om aan te duiden dat het modern, hip en vernieuwend is. Blijkbaar zien producenten de iMac als dusdanig. Voorbeelden van andere producten, die niet van Apple zijn, zijn de iTablet, de iTalk (een microfoon, het is ook de naam van een taalcursus, ook verkocht door Apple), iWalk, iSpeaker, iCam etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple heeft sinds de succesvolle introductie van de iMac al zijn consumentenproducten het voorvoegsel ‘i’ gegeven. De ‘i’ staat voor zoiets als ‘internet’, ‘individueel’ of ‘interactief’, maar duidelijkheid heeft Apple hier nooit over gegeven. ‘Pod’ is Engels voor ‘dop’ als in de dop van bijvoorbeeld een walnoot of een ander omhulsel voor zaden, zoals een sperzieboon.

Van de naam van de iPod is ook de term ‘podcast’ afgeleid, wat een geluidsopname inhoudt, die gedownload kan worden. Een variant hierop is de videopodcast, afgekort tot vodcast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je I uitspreekt als eye, the eye is van the illuminatie dus Apple ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I is van internet en omdat hoe jijzelf ook al zei, dat meestal laptops, telefoons en mp3 spelers zijn staat er de de 'i' voor internet omdat je op met de laptops, telefoons en mp3 spelers ook internet hebt.