Waarom hebben sommige mobiele telefoon een zogenaamde kin?

Ik zie dit vooral bij HTC, iedereen vraag altijd waarom dat zo krom is maar ik weet het eigenlijk ook niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

het is voor de grip

het is voor de klasse (tja het maakt je toestel wel stylish)

het is voor de functionaliteit (als je je telefoon plat in je hand houd, is het een rare duimbeweging om helemaal onderaan op een plat oppervlak te moeten drukken.. door de lichte kromming voelt het prettiger aan om te drukken op die knopjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoogstwaarschijnlijk voor de grip. Het zal wel lekker vasthouden. Wat ook de rede zou kunnen zijn, is dat het uniek is tegenover andere merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de handligging en je kunt hem zelfs rechtop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hem op zijn voorkant legt, raakt het scherm de grond niet waardoor deze niet kan beschadigen.
Bronnen: