gsm in water gevallen.

Ja, ik heb mijn gsm in 't water laten vallen (samsung c3050). Hij gaat wel nog aan maar alleen een wit scherm en soms komt gewoon c3050 er nog op. Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Het beste antwoord

Vooral niet aanzetten,dat veroorzaakt nog meer schade.
Verder de accu er uit halen en de gsm bij een warmtebron leggen zodat hij kan drogen.Als je wd40 in huis hebt kun je hem daar mee inspuiten zodat het vocht verdreven wordt en je toestel inwendig beschermt tegen roest.
Na een aantal dagen laten drogen heb je dan kans dat hij het weer doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

batterij eruit, alles goed laten drogen, en hopen dat hij het weer doet daarna.
Zoniet, sparen voor een nieuwe
13 jaar geleden
Oew Snel batterij enzovoort eruithalen. Daarna goed laten drogen. Gewoon dicht bij de verwarming. Het liefst ernaast niet erop. En dan hopen dat ie weer werkt. En anders hopen dat je nog garantie hebt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed laten drogen inderdaad. Houdt de telefoon even een tijdje onder een fohn. Je kunt de losse onderdelen ook een tijdje in kom ongekookte rijst leggen. Rijst neemt heel goed vocht op namelijk. Waarschijnlijk is je telefoon nog wel te redden.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen de accu eruit halen, zoveel mogelijk openen, hard blazen zodat het meeste vocht al weg is, lang laten drogen op de kachel of met een fohn. Dan weer in elkaar zetten, heeft bij mij tot nu toe steeds gewerkt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Telefoon gaat aan, maar niet alles werkt.

Wanneer dit het geval is heeft je telefoon permanente waterschade opgelopen. Dit kan gebeurd zijn doordat de telefoon aan stond terwijl deze in het water viel. Doordat water stroom geleid kan het zijn geweest dat er iets is doorgebrand. Je zal in dit geval de garantie moeten aanspreken of je telefoon naar een reparatie winkel brengen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon had ook eens de telefoon buiten in de regen op tafel laten liggen(deed niks meer) hij was zo van slag dat hij de telefoon heeft uitgeblazen met een compressor. Hier was ik niet echt blij mee maar wonder boven wonder hij deed het later wel weer.