Wat te doen met mijn mobiele telefoon?

Doordat de winkelier mij de verkeerde informatie heeft gegeven omtrent de inhoud van het abonnement, heb ik het na veel moeite en correspondentie voor elkaar weten te krijgen het abonnement vroegtijdig ( een maand geleden ) te ontbinden.

Nou was ik vandaag in die winkel om een ander abonnement uit te kiezen. Echter bij het enige abonnement dat mij aansprak moest 70 euro worden bijbetaald voor dat toestel ( dat ik nog bij mij draag met prepaid card ). Dat zie ik niet zitten...

Ik vroeg de winkelier wat te doen met de telefoon als ik verder daar geen abonnement meer af wilde sluiten. Officieel zou ik die volgens hem moeten inleveren, maar zonder doos en documentatie ( die ik niet meer heb ) zou het toestel door the phonehouse niet meer worden aangenomen.... "Maar wat dan? moet ik dan straks boetes of nieuwwaardes van die telefoon gaan betalen?" was mijn veronrustige volgende vraag.
De verkoper beantwoorde die vraag alsvolgt:
De gang van zaken zijn op de een of andere manier bij u vrij uniek verlopen; meestal wordt een abonnement pas ontbonden nadat de apparatuur is ingeleverd, bij u is de boel al geanuleerd terwijl u de telefoon nog op zak heeft.
The phonehouse kent hiervoor vreemdgenoeg geen procedure.

Volgens de verkoper zal ik er waarschijnlijk nooit meer iets van horen als ik de boel de boel laat. Ik zou dat graag geloven maar....? iemand idee hoe dit echt zit?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het abonnement heb ik afgesloten begin november 2010

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Laat je eens informeren over een sim-only abonnement, misschien bij een andere winkel aangezien de informatie de eerste keer ook niet super was!

Voordelen sim-only zijn dat je geen geld betaald voor een toestel niet in je belminuten + sms'jes en niet in je vaste maandlasten. Dit betekent goedkoop bellen en je zit maar een jaar vast aan contract.

Mochten ze als nog je telefoon opeisen dan kan je altijd nog een stap omhoog doen in je abonnement waardoor je een toestel "krijgt"

Je moet waarschijnlijk wel voor een sim-only gaan van de provider waar je je telefoon van hebt ivm simlock die je er na een jaar gratis kan laten afhalen.

Laatste tip bewaar je contract, correspondentie, rekeningen en ontbinding van contract goed! Schrijf ook even datum plus naam medewerker op die zei dat het wel goed was, mochten ze dan over 1 of 2 jaar plotseling weer voor je staan met rekeningen etc. Ben je in ieder geval voorbereid!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou me maar niet te veel zorgen maken.
als er geen procedure voor is hoe ze het met jou hebben afgehandeld, dan hebben hun een fout gemaakt door het abonnement te ontbinden voordat je het toestel hebt ingeleverd.
en je zal echt niet een uitzondering zijn, het zijn grote organisatie,s die telecom jongens, die liggen niet wakker van zoiets, dat gaat gewoon onderin een lade, en word beschouwd als bedrijfsrisico of zo.
gewoon lekker bellen, prepaid, dan kan je de kosten ook in de hand houden.