mijn dochter heeft water over mijn telefoon gegooid, valt dit onder de wa verzekering

kan ik mijn telefoon claimen op de wa verzekering? mijn dochter (3 1/2 jaar) heeft een glas water omgegooid op tafel, waar mijn telefoon lag. geprobeerd de telefoon aan de praat te krijgen... maar helaas zonder resultaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.8K

Antwoorden (3)

Nee, want je dochter hoort bij hetzelfde gezin als jij en de telefoon was niet van een derde/buitenstaander, waar de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor geldt.

Afhankelijk van je dekking kan het eventueel wel odner je inboedelverzekering vallen, net als wanneer ze water over de televisie of iets heftigers over de dure vloerbedekking heeft gegooid, maar zelfs dan is de bewijslast vaak moeilijk. Vooral bij kinderen willen ze nog wel eens komen met ' had je ze maar in de gaten moeten houden' , alsof dat 24/7 te doen is.....

Het beste kun je daarvoor contact opnemen met je verzekeringsagent.

(Overigens willen telefoons als ze helemaal droog zijn (en dat duurt wel een dagje of wat) het soms best ineens weer doen, hoor. Dus even afwachten loont ook nog wel de moeite. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reis- inboedelverzekering. heeft bij mij ook mijn telefoon vergoed. (dit geld alleen niet bij abbonementen, dus gratis telefoon bij abo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze gebeurtenis valt onder ""opzicht"" en dat is niet verzekerd onder de voorwaarden van een W.A, verzekering.

Als het iets met water is, dan zou er een van buiten komend onheil moeten zijn (verzekeringsterm), om ergens onder te vallen. En dat is het ook niet.

Het lijkt me niet hoor.
Sommige risico s zijn onverzekerbaar.