Worden nummers, foto's, video's, etc, die je maakt op je telefoon/ opslaat in je telefoon ergens bij een telefoonbedrijf opgeslagen?

Ik heb mijn oude telefoon weggegooid(omdat het touchscreen was en hij werkte niet echt meer). Voordat ik dat deed heb ik eerst alles verwijderd, zowel op de telefoon als op de sd-kaart(nummers, sms'jes, foto's, video's)
Maar ik weet dus niet of er bedrijven zijn die alsnog zulke gegevens van je opslaan? En als je ze hebt verwijderd, is het ook bij hun niet meer te zien?

Of bestaat zoiets niet voor je telefoon?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Het bestaat dat je contacten en andere dingen worden opgeslagen bij een telefoonbedrijf, alleen moet je dit wel eerst activeren. Het kan dus niet zo zijn dat dit word opgeslagen zonder dat jij er vanaf weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nummers en smsjes kunnen altijd gevonden worden. Dat is wat ik weet.

Maar nu twijfel ik ook over fotos & videos.

Kunnen ze nog gevonden worden als je het hebt verwijderd van je geheugenkaart en van je telefoon zelf???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer voorlichting gekregen van een recherge(zown misdaadoplosmannetje) op school en die zei het volgende:

deleten is NIET verwijderen. hij zei; wanneer je iets delete kunnen we het altijd nog achterhalen wat je gedelete heb. deleten is niets meer dan zeggen. deze bestanden hoef ik niet meer, mocht de schijf vol raken, dan is dit het eerste waar je overheen mag schrijven.

mobiels hebben een redelijk kleine geheugenopslag dus daarmee kan je wel bestanden volledig kwijt raken maar bij een pc gebeurd dat maar zelden.

maar goed, bedrijven kunnen zonder jou mobiel te hebben nooit die foto's en video's zien. verzonden items wel(mms). dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

contacten kunnen ze ook niet vinden maar wel de nummers waarmee je gebeld heb, wanneer je gebeld heb en zelfs hoelang je gebeld heb.

ik hoop je zo voldoende informatie te hebben gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag!

Dat vraag ik mijzelf ook al een tijdje af.

Als ik het ook goed begrijp, is het niet zo dat de bestanden die je hebt gemaakt en vervolgens hebt verwijderd, nog te zien/OPGESLAGEN zijn door anderen.
Of het nou een telefoonbedrijf is/ de winkel waar je het vandaan hebt of het bedrijf die het telefoon gemaakt heeft ??

Gr
Jr