Als je een prepaid telefoon simlockvrij heb gemaakt, kan je dan beltegoed nemen van een andere provider dan je eigenlijke provider? Zo ja, hoe?Thanks!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Antwoorden (4)

Als je een prepaid telefoon simlock vrij maakt kan je er andere simkaarten in doen. Beltegoed van een bepaalde provider (bijv. Vodafone) hoort op een Vodafone simkaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling:
Stel je hebt een Samsung toestel dat origineel van T-mobile was. Deze heb je simlock vrij gemaakt.
Je kan er nu T-mobile simkaartjes in doen, maar bijvoorbeeld ook van Vodafone. Als je er een Vodafone kaartje in doet, kan je beltegoed van Vodafone opwaarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beltegoed hoort bij de SIM (dus ook de provider die die geleverd heeft) die in je toestel zit.
Het simlockvrij maken betekent dat je ook een SIM van een andere provider kunt plaatsen dan die welke het toestel gesubsidieerd aan jou heeft verkocht.
Maar je kunt niet bijvoorbeeld beltegoed kopen van Telfort en dat op de Vodafone SIM zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nu iedere simkaart met voordelige minuten kopen die jij wil, bij telefoonwinkels. Let wel; bij ieder simkaart hoort ook een ander tel.nummer. Ik werk zelf bij een provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja in een simlock vrije telefoon kan je kaarten van elke provider gebruiken!!!

En je kan je telefoonnummer ook meenemen naar een andere provider maar dat duurt wel een tijdje...

Een waarschuwing als je een telefoon simlock vrij hebt gemaakt (dit kan 1 jaar na dat je hem hebt gekocht) wil nog niet zeggen dat je abonnement is afgelopen kan namelijk zijn dat je een tweejarig contract hebt dus dan zit je er nog een jaartje aan vast, maar heb je een 1 jarig contract dat nu afgelopen is, dan kan je ook een sim-only contract nemen!!! Is goedkoper, makkelijker en sneller qua nummerbehoud.

Succes