heeft er iemand hier ervaring met suntech telefoons? want ik wil er 1 kopen en ik weet niet of ze goed zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Een kennis van mij heeft de fout gemaakt door uit geldgebrek voor een 'I-foon' te gaan. (Of wat voor leuke namen ze die dingen ook maar geven.)

Als je naar de indrukwekkende specificaties van die toestelletjes kijkt op internet dan is het bijna ongelooflijk wat ze er allemaal voor zo weinig geld in proppen. En het is meer regel dan uitzondering dat ze stuk voor stuk ook 'dual-sim' ondersteunen. Iets wat op dit moment in vooral de aziatische landen ongekend populair is.

Kun je het dan vergelijken met een Iphone, of een Blackberry, of een Nokia E72? Jazeker, op het plaatje op internet helaas. Als je hem in je handen houdt dan líjkt hij er niet meer op. De bouwkwaliteit is gewoon gammel, het kraakt en het plastic lijkt uit de speelgoedwinkel te komen. Het display, is er een uit begin 2000, dus lcd, vaak maar met 6454 kleuren. De verbindingen die het toestel ondersteunt is bijna altijd maar wap en gprs. De taal van het toestel is voor ons het meest begrijpelijk in het engels, afgezien van de vele spelfouten.

Intern kun je er ook niet echt veel van verwachten, er zit een custom-besturingssysteem op, alleen voor die serie of (soms) alleen maar van deze batch waarin je toestel is uitgeleverd. Dus updates, toepassingen en spelletjes installeren kun je eigenlijk wel vergeten. Als het toestel java ondersteunt heb je mazzel.

Sommige 'top'-modellen beschikken over twee camera's. Helaas zijn dit de goedkope CMOS-sensoren en gaan ze vaak niet verder dan 0.3megapixel.

Waarom worden deze dingen dan gemaakt? Vooral in landen waar de lonen een heel stuk lager liggen, maar waar merkproducten wél een statussymbool zijn, is er gewoon vraag naar klonen. Als het maar lijkt op een luxe Apple, Nokia of wat dan ook, dan is het al klaar.

Ik zou desnoods kiezen voor een goed werkende tweedehands merk-telefoon naar keuze dan een 'nieuwe' nepper. Als geld tenminste een afweging is.

Kijk maar op sites als marktplaats, speurders etc. naar 'Nep-iphone' 'Clonephone' etc. En kijk goed naar de foto's. Vaak is de lak al op stukjes afgebladderd, of kun je gewoon zien dat de toetsen van goedkoop 'hard' plastic zijn gemaakt.

Op onderstaande site kun je door wat Kloon-phones lopen.