schakelt de mobile telefoon provider, bijvoorbeeld Vodafone, automatisch uit bij het aanzetten van Wifi? Of zit er een off switch op de mobile?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je telefoon is zo ingesteld dat hij altijd het sterkste signaal zal kiezen. Echter wordt je Umts/gprs (vodafone) signaal niet afgesloten. De actieve dataverbinding wordt wel afgebroken op het moment als jij je telefoon toestaat om met een draadloos netwerk verbinding te maken. Je telefoon gaat dan verder met het draadloze netwerk. Ik vind dit ideaal, omdat als je thuiskomt, je telefoon automatisch overschakelt naar sneller internet thuis. Je zult dan wel in je telefoon moeten aangeven dat het dit draadloze netwerk moet onthouden.

'Off-switches' (voor bijna alle toepassingen, zoals umts/signaal, álle data-verbindingen, gps signaal, flight-mode etc.) kun je bijvoorbeeld als widget instellen op een van je home-screens. Een paar voorbeelden zijn bijvoorbeeld het programma 'locale' of 'beautifull widgets'. Deze zijn te vinden in de Market.

Wil je nog meer, of variatie in keuze en prijs of gratis, dan raad ik je aan te zoeken in de market, of even op de onderstaande link te klikken.

Als ik je andere vragen over de kosten van het dataverbruik zo lees, denk ik dat het gratis programma 'Data on demand' wel iets voor je zal zijn.

Lees het vooral even zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen correct antwoord dat altijd geldt. Het hangt namelijk van de software van je telefoon af. In principe kan WIFI bestaan naast een HDSPA of UMTS signaal (of desnoods 2G), dus het hoeft niet dat door het gebruik van WIFI je datadiensten worden uitgeschakeld. De betere telefoons zullen dat uiteraard wel horen te doen.