Hoe kan ik telefoonnummers van mijn Nokia overzetten naar mijn Blackberry?

Van mijn werkgever heb ik nu een Nokia mobiele telefoon en een aparte data-only Blackberry. Nu moet ik beide omruilen voor een nieuwe bb met duokaart, dis telefoon en data. Ik weet niet hoe het zit met sim-kaarten enzo, maar wel dat ik hetzelfde nummer houd. Hoe weet ik of mijn huidige telefoonboek op de simkaart of op het geheugen van de telefoon straf en hoe zet ik alles over naar mijn nieuwe bb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
2.7K

Het beste antwoord

Kom ik in mijn werk vaak tegen.
Je kan voor twee mogelijkheden kiezen (al dan niet met ondersteuning van jouw ICT Helpdesk op de zaak):

1) Via Nokia Suite je huidige contacten in je voice-GMS uitlezen, exporteren naar Excel en deze dan importeren naar Outlook (eventueel na aanpassing van wat veldnamen). Zou een eitje moeten zijn voor jouw Helpdesk, maar afhankelijk van de mogelijkheden tot data connectiviteit van jouw huidge BB).
Vanuit Outlook gaan die contacten dan via de BES suncen naar je BlackBerry (mits juist geconfigged).

2) De contacten uit je Nokia verplaatsen naar je SIM-kaart en deze dan importeren naar je BlackBerry (check de manual van je Nokia, meestal kan het gewoon in het telefoonboek en is het daar en van de opties. Downside: je SIM kaart kan een telefoonnummer per contactpersoon aan. Dus als jij in je Nokian meerdere telefoonnummers per persoon hebt staan dan loop je tegen een probleem aan, Ik doel op GSM nummer, Vast Nummer, Kantoornummer, Faxnummer -> niet vreemd in een zakelijke omgeving.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik dit antwoord maar eerder gehad, dan had ik niet klakkeloos mijn telefoonboek naar m'n simkaart verplaats. Nu ben ik een deel van de data kwijt. Bovendien bleek dat op je simkaart namen uit noet meer dan 12 tekens mag bestaan, wasrdoor er nog wat wxtra data verloren zijn gegaan. Nou ja, mooie opschoonaktie en de meeste nummers kan ik wel weer achterhalen.

Andere antwoorden (3)

stuur ze door via bleutooth van de ene naar de andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat in het telefoon geheugen staat kopieren naar simkaart kaart overzetten en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe doe ik dat dan?
je zou het via outlook synchronisatie kunnen doen eerst je adres gegeven van je oude telefoon naar outlook overzetten en dan van outlook naar je nieuwe telefoon
bij sommige telefoons kun je je adres gegevens kopieren naar je simkaart
als je dan je oude simkaart in je nieuwe bb stop kun je bij sommige modellen de adres gegevens van je oude simkaart in het geheugen van je nieuwe bb laden
vaak staat er in de handleiding van je telefoon hoe je het moet doen.
mocht je er niet uitkomen ga gewoon naar de telefoon winkel waar hij gekocht of neem contact op met de telefoon provider