Kun je een onbekend nummer op je mobiel toch achterhalen?

Iemand belt me constant op en laat rare vreemde audio geluidjes horen. Ik vind het opzich niet erg alleen ik ben benieuwd wie dat nou is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.5K

Antwoorden (4)

als je hiermee bedoelt dat je het nummer in het display kunt zien zou ik van een hele andere telefoon dat nummer bellen (als iemand dit met opzet doet ziet hij dan niet dat jij het bent). als er nummer onbekend staat zou ik helaas echt niet weten
13 jaar geleden
Misschien kan je contact opnemen met je provider en zeggen dat iemand je lastig valt, en dat die dan misschien kunnen kijken vanaf welk nummer naar je gebeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Contact opnemen met een helpdesk? Ken je Youp van 't Hek..?
Als er 'nummer onbekend' in je display staat wordt het lastig. Als het echt stalken wordt kan je of via de provider of via de politie proberen het nr te achterhalen. Als het nr wel in je display staat kan je het proberen te googelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige manier om dit te achterhalen is door toch écht contact met je provider te zoeken. Bij elke provider heet het weer anders, maar als je bij de 'algemene' helpdesk aangeeft dat je regelmatig wordt lastig gevallen door een anonieme beller dan wordt je naar een bepaalde afdeling doorverwezen. Deze sturen je dan een -in de meeste gevallen een formulier toe waarop je de datum, tijd en de gespreksduur moet invullen waarop en wanneer je wordt lastiggevallen.

Vervolgens stuur je dit formulier weer op naar je provider en zij controleren of je op de momenten die je hebt aangegeven ook daadwerkelijk door steeds hetzelfde nummer bent gebeld. Als dit zo is dan ontvang je daarvan een bevestiging van je provider op papier, en hiermee kun je bij de politie aangifte van stalking doen.

De politie regelt het in eerste instantie verder met de provider en de anonieme beller. De identiteit -en daarbijbehorende nummer, zul je pas in een strafzaak te zien krijgen wanneer je het tot een rechtszaak laat komen.

Kanttekening hierbij is wel dat dit wederkerig is, de verdachte/veroordeelde heeft dan ook de rest van je privégegevens...
Tot die tijd weten alleen je telecomprovider en de politie (wanneer je aangifte gedaan hebt) welk nummer bij de stalker hoort.

Verder raad ik je aan om vooral niet aan de lijn te blijven wanneer je gebeld wordt door het anonieme nummer. Blijf niet luisteren -ook niet uit nieuwsgierigheid, wordt vooral niet kwaad, zeg niets maar hang de telefoon direct op.
En blijf ook steeds weer de verbinding verbreken als hij/zij doorgaat met bellen.

Al het andere wat je zou kunnen doen, is alleen maar aandacht, en dat is het waar je stalker naar op zoek is.

Puur uit interesse;
Het kan trouwens geen faxapparaat/call-center of een ander automatisch iets zijn, je hoort echt iemand ademen of hijgen etc?

Hoe gemakkelijk het ook gezegd is van mijn kant; probeer het zoveel mogelijk te zien als een futiliteit en negeer het. Laat het vooral niet overheersen, maar aan je reactie in de vraag te zien is dat niet het geval.

Succes!