Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je het beschermfolietje van je smartphone vervangen?

Ik heb een HTC Tytn II met een beschermfolie op het scherm. Dit is beschadigd. Kan ik het eraf pulken er een nieuwe op plakken?

Toegevoegd na 13 uur:
Het is niet het folietje dat erop zat toen ik 'm kreeg - ik heb er zelf een beschermfolie opgeplakt. Ik weet dus wel hoe ik er aan kan komen, maar is het folietje te vervangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
807
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dan moet je met een föhn voorzichtig het folie verwarmen en er nog voorzichtiger aftrekken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

haha jahoor dat is alleen voor transport en zodat jij een heel gaaf schermpje krijgt.
Je kunt tegenwoordig ook losse folie krijgen om er weer opnieuw op te plakken dan krijg je geen krasjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die folietjes koop je bij de vakfotograaf en kun je zelf op maat knippen. opmerking de folie is niet goedkoop!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, heb ik vorige week ook weer gedaan. Ziet er weer uit als nieuw.

Het verwijderen ging heel eenvoudig. Met een stompe nagel opzij duwen en liet meteen los.

Toegevoegd na 37 seconden:
Die folie was de helft goedkoper geworden. Dus dat kan ik wel vaker doen als het nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker kan dat!?

Ik zou niet weten waarom niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude folie kan zo verwijderen. Als deze hardnekkig vast geplakt zit, helpt vaak deze te verwarmen met een föhn. De plakresten met wasbenzine verwijderen.

Voordat je de nieuwe folie erop plakt, kun je het scherm met een beetje afwasmiddel/sopje nat maken. Zo kun je probleemloos de folie luchtblaasvrij op het scherm plakken en vrij bewegen. Overtollig water wegdeppen. Na ca. 1 dag zit de folie dan vast op z'n plek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding