Ik heb een Iphone, zoon wilt een Blackberry, of kan hij beter een Iphone kopen?

wat is er zo leuk aan een blackberry?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Jongeren willen een Blackberry omdat ze ermee kunnen Pingen; geen idee wat het is, maar het is enorm populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou hij een iPhone moeten kopen? Als je zoon een Blackberry wil, zou ik die hem gewoon aan laten schaffen. De eerste prepaid Blackberry is op de markt, dus dat is een goede optie.
Ik weet niet hoe oud de jongen is, maar een dure Blackberry of nog duurdere iPhone is qua abonnement al erg duur voor een kind/tiener/puber en al helemaal als er iets kapot gaat door schuld. Dat wordt niet vergoed en vooral voor een iPhone lopen de kosten dan erg hoog op.

Dat is het nadelige plaatje van de toestellen. De voordelen zijn overal te vinden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de iPhone kun je ook pingen. In ieder geval in november als het nieuwe iOS, 4.2 uit is. Mogelijk ook nu al nadat de iPhone gejailbreakt is.
Een Blackberry heeft een zeer matig besturingssysteem en het is eigenlijk een toestel wat hoofdzakelijk door oudere zakenmensen gebruikt wordt.
De iPhone is niet alleen heel hip en trendy, het is de beste smartphone die mementeel te koop is. Zeker het scherm is top. Er is nieteen telefoon met zo' scherp en helder scherm als de iPhone 4.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En over het beeldscherm, HTC heeft een amoled display, ook erg helder en scherp. Ik zou niet meteen durven zeggen dat Iphone het beste beeld heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet dat er zoveel mensen klagen over de batterij van een iPhone. Mijn WiFi staat bijna altijd aan, evenals Bluetooth. Als ik dit 's nachts aan heb staan, controleert mijn iPhone elke 5 minuten op nieuwe email. 's Avonds staat de batterij op 100% en 's Ochtends op 97%.
Mijn iPhone moet ongeveer om de 2 dagen opgeladen worden, terwijl ik er intensief spellen op speel, tegelijkertijd gebruik als iPod enz.
Mijn batterij is top!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gewoonkim.
Een amoled scherm is van mindere kwaliteit dan het retinascherm wat Apple gebruikt. Zie ook de reactie van Bierdopje over het scherm. @bartdingen
Het is hip om alles van Apple te dissen. Ze hebben het dan over de Applefanboys maar ze realiseren zich niet dat ze zelf vaal Windowsfanboys zijn. Nou, ik ben liever een Applefanboy (wat ik dus niet ben) dan een fanboy van een zooitje crap als Windows. @Sterrenhemel
Dus iedereen met een andere mening dan de jouwe, geef je dan maar een min? Nou, ik zal op zoek naar antwoorden van jou. Als ik dan iets lees waar ik het niet mee eens ben, moet ik jou dan ook minnetjes gaan geven? Nee, is niet mijn stijl. Gelukkig sta ik daar net even boven. Maar wees gelukkig met de minnetjes die je mij geeft. Ik word er niet warm of koud van. Ik ben hier niet om te scoren of medailles te verzamelen. Een gouden medaille en een plaatsje in de top tien, kunnen me gestolen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Sterrehemel
In het afgelopen kwartaal heeft Apple 14 miljoen nieuwe iPhones verkocht terwijl Blackberry 12 miljoen verkocht heeft.
Jij overschat de populariteit van de BB dus enigszins. Dat Apple beduidend meet iPhones verkoop dan dat er BB's verkocht worden, betekent toch wel dat de iPhone ietsje populairder is. En ik denk niet dat zoveel miljoenen mensen hun geld aan rommel besteden. Dus zo'n zwaar overschat mobieltje zal het wel niet zijn. Waarschijnlijk onderschat jij de iPhone en overschat je de BB.
Maar even goeie vrienden hoor, ik onderschat de BB niet en als jij liever een BB hebt, wie ben ik dan om te zeggen dat je een iPhone moet. Nee hoor, ik vind het prima allemaal. Ieder z'n meug en gelukkig verschillen smaken. Ook voor jouw smaak en keus heb ik respect. Zoveel slechter is een BB nou ook weer niet. Anders, dat wel. Een ander imago zeker. Maar het imago van de BB past waarschijnlijk beter bij jou terwijl ik niet met een BB gezien wil worden. Maar ja, ik houd dan ook van mooie dingen en goed design.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke oogwerk, ik wist het niet zeker, maar dat gaf ik ook aan. Nu heb je me overtuigd! :)Thanks voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gewoonkim
Wat ik geschreven heb om jou te overtuigen, weet ik niet. Het is ook nooit mijn bedoeling om iemand te overtuigen want iedereen heeft recht op z'n eigen mening en dat respecteer ik.
Maar desalniettemin, graag gedaan. :-)
Met een Blackberry kun je 'pingen', een soort sms maar dan gratis (alhoewel internet voor blackberrys wel wat duurder is). Voor de rest is de blackberry waarschijnlijk ook een statussymbool; ze worden ook in de zakenwereld veel gebruikt.

Tegenwoordig is er ook een app voor Iphone (android?) waarmee je kunt pingen. Als het dus alleen om het pingen gaat kan hij ook een Iphone of Samsung Galaxy overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een iPhone maar mijn zoon wilde een Blackberry. Wij sturen elkaar gratis berichten via whatsapp. Hij is erg tevreden over zijn Blackberry maar ik zou er mijn iPhone nooit voor willen ruilen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een iPod touch kopen, ik heb zelf de nieuwste ,u kan er mee bellen via FaceTime dankzij de 2 camera's ,u kan nog een app installeren waarmee je voor 3 cent per gesprek belt, de nieuwe iPod is verkrijgbaar voor 230 euro de oudere is nog goedkoper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Blackberry is een mobiele telefoon die razend populair is. Het enige gekke vind ik: hij is op alle fronten slechter dan de iPhone, en maakt geen gebruik van de nieuwste technologien, ik geloof niet dat mensen hem alleen om het toetsenbord kopen. Een collega van mij heeft onlangs zo'n ding aangeschaft. Ik ben er alleen niet over te spreken. Navigeert slecht, slecht besturingssysteem, geen mooi en helder beeldscherm.

Gewoon maar een iPhone voor mij dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aller beste wat ik hier op kan antwoorden is: Laat het zelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het ook raavi. Ieder kiest wat hij/zij zelf wil. Maar als we het over ontwerp hebben, dan is de iPhone toch wel heel mooi vorm gegeven en de iPhone maakt gebruik van de nieuwste technologieën. Iets wat de BB echt niet doet en de BB is ronduit lelijk.
Ook de Amerikaanse consumentenbond heeft de iPhone4 uitgeroepen tot de allerbeste smartphone die er momenteel te koop is. De verkopen van de iPhone ondersteunen dat. Afgelopen kwartaal 14 miljoen verkochte iPhones. Blackberry is 12 miljoen keer over de toonbank gegaan, afgelopen kwartaal.