onderdelen mobieltje?

Welke onderdelen heeft een mobieltje? En welke grondstoffen zijn er?

Toegevoegd na 4 minuten:
Laat de grondstoffen maar zitten. Die zijn niet belangrijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
beetje vage vraag hoor onderdelen ok maar grondstoffen ? dat zijn ruwe stoffen als metaal, rubber etc ?

Antwoorden (3)

tja elke mobiel zit natuurlijk anders in elkaar
maar
als je het even splits
het frame
moederbordje
sim houder meestal onderdeel van het frame
accu
toetsenbordje
en screen
of touchscreen
antenne gedeelte
speakertje en microfoon
en stroom ansluiting
en eventueel
sd kaarthoudertje
en headset houdertje
wellicht nog bleutootj
tja en dat is het wel
er valt niet zoveel verder te splitsen
want die dingen worden net ls printplaaten
in zijn geheel gemaakt
capthavoc
13 jaar geleden
Grondstoffen niet belangrijk? Kijk eens naar wat er recent in de Golf van Mexico gebeurd is. BP heeft daar een hele zee olie in de zee laten lopen.
En daarmee komen we op de belangrijkste grondstof voor jouw (en mijn) mobieltje. Namelijk aardolie. Ardolie is de belangrijkste grondstof voor de moderne consumptiemaatschappij. Zonder aardolie geen mobieltje, zonder aardolie geen televisie, zonder aardolie geen...
Natuurlijk zitten er meerdere grondstoffen in het mobieltje dan aardolie alleen maar juist die aardolie maakt onze aarde kaput.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens, +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hans26
Dank je voor het plusje, naamgenoot van me.
je kan heel goed voor onderdelen kijken op www.ebay.nl. Zie je hier niet wat je zoekt kijk dan naar de engelse site van ebay te vinden onderaan op de homepage van ebay.nl.
Wil je vervolgens weten hoe je onderdelen kan installeren als je dat nog niet weet dan vind je veel hierover op youtube