Waarom draait mijn HTC HD2 geen .avi videoformaten?

Dit komt vaker voor merk ik, maar nu heb ik het zelf nogmaals ondervonden.

Op htc.com staat dat mijn HD2 de volgende formaten ondersteund:
.wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi

Nu is het probleem dat ik alles in .avi heb, maar als ik het kopieer naar de geheugenkaart kan hij het niet afspelen. Ik merk dit vaker met bijvoorbeeld mijn iPod. Ik denk dat dezelfde extensie alleen niet genoeg is. Kan het kloppen dat er nog een andere code op het bestand staat waardoor het niet afgespeeld kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

AVI is een verzamelnaam. Er zijn verschillende methoden van comprimeren die gebruikt werden. Je moet de juiste codec installeren.

Probeer anders eens DivX Player http://www.freewarepocketpc.net/ppc-...layer-0-8.html gratis te installeren. Die heeft de meest gebruikte codecs al mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
De juiste link is :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt! Danku!

Andere antwoorden (3)

Het kan te maken met de codec die gebruikt wordt, of dat het formaat te groot is voor je telefoon (bijvoorbeeld .avi films in HD kwaliteit)

Het beste kun je zoeken naar een converteer programma, die zorgt dat het bestand omgezet wordt naar iets dat je telefoon wel kan afspelen.
Ik heb geen ervaring met HTC, maar met even zoeken kun je wel zo'n programma vinden.
Kimath
13 jaar geleden
Mijn voorganger zegt het correct, maar ik wilde nog een aanvulling plaatsen.

AVI is een zogenoemd containerformaat. Container is iets dat iets bevat, in het Engels: "It contains something" (het bevat iets).

Veel van de oudere AVI's zijn gecodeerd volgens de een of andere Windows (ik denk zo uit mijn hoofd de Indeo) codec.

Codec staat voor coder / decoder, het betreft hier (heel simpel uitgedrukt) een onderdeel van je afspeelprogramma dat video's decodeert om ze te kunnen afspelen.

De HD2 kan standaard AVI's afspelen, daar ben ik zeker van, zelf heb ik een HTC Touch HD en daar geldt hetzelfde voor.

Veel nieuwere filmpjes met de extensie .AVI zijn gecodeerd met bijvoorbeeld DivX of XVid codecs, als je programma dan niet het codec heeft dat daarbij hoort dan werken die filmpjes niet.

De HD2 speelt niet standaard DivX af voor zover ik weet.

Een alternatief, wel zeer bruikbaar, maar helaas niet gratis is Coreplayer, zie de link hieronder. Ga je het toestel intensief voor dit soort filmpjes gebruiken dan loont het misschien de moeite dit aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had een mp4 speler. Alles netjes naar mp4 maar het doet het niet. Wat blijkt: moet converteren met bijgeleverd programma.... heb jij er niks bijgeleverd op een cd rom ofzo? zoja, probeer dat.