Hoe kan het dat een vriendin van mij WhatsApp kan gebruiken zonder dat ze een databundel heeft en zonder wifi?

Zo vreemd, we waren midden in het bos, dus geen wifi beschikbaar. En ze kreeg toch foto's en berichten binnen terwijl ze ook geen data bundel heeft.

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien een verlate reactie van de telefoon. Heb ik ook wel eens gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Andere optie is nog dat de wifi wel aanstond, en (kort) verbond met een netwerk in de buurt. Als de wifi de naam van een wifi-station herkent, of je bijv. KPN Fon gebruikt, zou dat een optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft niet per se een databundel te hebben om mobiel te kunnen internetten. Alleen is het dan wel vaak duurder.

Antwoorden (4)

Dat kan, dan zijn de kosten per MB zonder bundel en die zijn vaak heel duur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook, maar zij zegt dat ze er nooit een cent voor betaald heeft. Vind het zo raar, en ze zijn nu ook weer niet zo rijk dat een hoge telefoon rekening niet opvalt.
Er bestaan abonnementen zonder een internetbundel van een bepaald aantal GB (of MB), maar met een minimale verbinding van 64 kilobit/sec zonder dat daarbij het verbruik in MB gelimiteerd is. Foto's en berichten via whatsapp kunnen dan wel doorkomen, maar een wat grotere foto zou best eens een aantal minuten kunnen duren voordat deze is gedownload.
gvrox
9 jaar geleden
Bij een oud Simonly abbo zonder data van KPN krijg je sinds kort 100 mb data gratis..
Mits je ook een alles in 1 pakket hebt.
9 jaar geleden
is dit mogelijk sinds kort bij haar - misschien newe telefoon oid -
dan heeft ze waarschijnlijk bij Instellingen Mobiel netwerk aanstaan
had ik ook na switch telefoon - plm tussen de 500-600 MB
of ik even 1456 € wilde aftikken
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wou vragen of je die rekening ook hebt betaald??? Ik had een nieuwe mobiel en ben naar België geweest met ook pakketgegevens aan staan had het niet door of ik 500,- wou betalen ze kwamen mij niet tegemoet en moest betalen..bij.t-mobile was dat.
dudemeister
9 jaar geleden
Vervelend voor je dat dat voorgevallen is maar gelukkig voor mij was deze tel. van de 'baas' en heeft het mij verder niets gekost. Maar ja je weet zodra je de grens nadert tjek die Internet shizzle want anders....
Roaming uitzetten ed.
Maar ook al heb je dus geen data abo maar alleen bellen - zet dus die mobiele data uit bij instellingen.
grts