Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telefoon heeft geen wifi verbinding meer, hoe krijg ik dat terug?

Mijn samsung a14 telefoon kan in eens niet meer op wifi.
Ik heb wifi in huis en laptop printer en oude telefoon gaan op wifi
Op de andere telefoon zie ik boven in het scherm een wifi symbool
De telefoon heeft alle updates
Telefoon gaat ook op andere plaatsen, zoals ov, vrienden friture enz niet op wifi
Telefoon geeft aan geen verbinding te kunnen maken met internet handmatig krijg ik ook geen verbinding
Wifi uit en inschakelen helpt niet
Telefoon staat niet op vliegtuig stand
Modem in en uitschakelen helpt ook niet
Wat kan ik doen om mijn telefoon weer op wifi te krijgen?

Ritsuka
2 maanden geleden
Telefoon uit en weer aan al geprobeerd?
reus_lucius
2 maanden geleden
Ja werkt helaas niet
KleinDuimpje
2 maanden geleden
https://www.reddit.com/r/wifi/comments/1ehocwd/wifi_working_on_other_devices_but_not_my_phone/?tl=nl Staan heel veel tips in, ook recente
LeonardN
2 maanden geleden
Ziet er naar uit dat je al een hoop geprobeerd hebt, handig dat je dat meldt, zodat wij niet exact dezelfde stappen hoeven uit te leggen. Uiteindelijk zou het probleem ook kunnen zijn dat het hardware falen is. Dus dat de WiFi-adapter in de telefoon letterlijk stuk is bijv. . Even voor het idee. Maakt de telefoon wel gewoon verbinding met het internet via 4g/5g? Ben je al naar een telefoonwinkel/reparatie geweest? Hoeft niet een winkel te zijn waar je hem gekocht hebt, of waar je een abonnement bij hebt. Vaak willen ze er wel kosteloos naar kijken(vraag dat wel even). Is het te overzien om je telefoon compleet te resetten? Als na een factory reset de wifi nog niet werkt, kan je ervan uitgaan dat het hardware falen is. Zit er nog garantie op de telefoon?
reus_lucius
2 maanden geleden
Ik heb geen garantie meer en ik ken geen telefoonwinkel waar ze er gratis naar kijken. Heb enkele uren geleden een update gehad en na het installeren en opnieuw opstarten van de telefoon had ik na 14 dagen weer wifi
LeonardN
2 maanden geleden
Dus NU heb je wel weer Wi-Fi?
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Ja, maar 14 dagen lang niet. Zo lees ik het.
reus_lucius
2 maanden geleden
LeornardN heb nu weer wifi ja.
reus_lucius
2 maanden geleden
Kleinduimpje heb je goed gelezen inderdaad had ik 14 dagen geen wifi waardoor is mij onbekend. Telefoon van vriendin kon o.a. bij mij gewoon op wifi is ook a14 met alle updates. zij heeft overigens de updat die ik kreeg niet gehad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het klinkt alsof je echt een vervelend probleem hebt. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen om je Samsung A14 weer verbinding te laten maken met wifi.

Probeer eerst om je telefoon helemaal opnieuw op te starten. Soms kan een simpele reboot al veel problemen oplossen. Dit kan ervoor zorgen dat alle netwerkinstellingen verfrist worden.

Als dat niet helpt, ga dan naar de instellingen van je telefoon. Zoek naar ‘Verbindingen’ en dan naar ‘Wifi’. Tik op de Wifi-verbinding die je probeert te gebruiken en kies ‘Vergeten’. Herstart je telefoon daarna en probeer opnieuw verbinding te maken met je wifi-netwerk.

Een andere optie is om, als je dat nog niet gedaan hebt, de netwerkinstellingen van je telefoon te resetten. Dit kun je meestal vinden onder de optie ‘Algemeen beheren’ in de instellingen. Hierdoor worden al je wifi- en Bluetooth-instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Hebben jullie nog andere tips of ervaringen als het gaat om wifi-problemen met een Samsung A14? Wat werkte voor jullie het beste?
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Dat je overal geen wifi meer krijgt — OV, vrienden, frituur, thuis — is een heel sterke aanwijzing dat het probleem in de telefoon zelf zit, niet in de netwerken.
En het patroon dat je beschrijft past precies bij één van deze drie oorzaken:
1. Wifi module van de telefoon is vastgelopen of defect
Dit is de meest voorkomende oorzaak als geen enkel netwerk meer werkt.
Symptomen die hierbij passen
• Wifi staat wel “aan”, maar verbindt nergens mee
• “Kan geen verbinding maken met internet”
• Handmatig verbinden lukt ook niet
• Andere apparaten werken wél
• Wat je nu kunt proberen
• A. Telefoon volledig herstarten (niet alleen scherm uit) → Houd de aan/uit knop ingedrukt → “Uitschakelen” → 30 sec wachten → opnieuw aanzetten.
• B. Netwerkinstellingen resetten Dit is veilig: je verliest alleen opgeslagen wifi netwerken en bluetooth koppelingen.
• Instellingen → Algemeen beheer → Reset → Netwerkinstellingen resetten
• Dit herstelt de wifi module zonder dat je apps of foto’s kwijtraakt.
• 2. MAC adres randomisatie of blokkade
• Soms gebruikt Android een willekeurig MAC adres dat door sommige routers geweigerd wordt. Maar… omdat je probleem overal optreedt, is dit minder waarschijnlijk, maar nog steeds mogelijk.
• Test
• Ga naar: Instellingen → Verbindingen → Wifi → (je netwerk) → Geavanceerd → Privacy → MAC adres gebruiken (niet willekeurig)
3. Hardwaredefect van de wifi chip
Als zelfs na een netwerkreset geen enkel wifi netwerk werkt, dan is de kans groot dat de wifi chip van de A14 defect is geraakt. Dit komt helaas voor bij budget Samsung modellen.
Hoe je dit herkent
• Wifi werkt ineens nergens meer
• Bluetooth kan soms óók raar doen (zelfde chip)
• Na reset blijft het probleem identiek
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Als niets helpt, kun je nog proberen de fabrieksinstellingen in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing