Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier of app om je tablet met Android 4.0.4 te upgraden naar een nieuwere versie van Android?

Ik heb 2 Samsung tablets. De oude (Galaxy 10.1 Tab) heeft Android 4.0.4 en de nieuwe (Galaxy Tab A) had geloof ik 5.0.1 maar ging onlangs zelf upgraden naar 6.0.1. Ik wil mijn oude ook upgraden omdat ik met de app Smart Switch mijn foto's van de oude naar de nieuwe tablet wil overzetten.
Op internet had ik ergens gelezen dat dat niet kan als je oude tablet een lagere versie heeft dan Android 4.3. Maar in de Samsung winkel zeiden ze dat de versie er niets toe doet en gaven mij een handleiding mee hoe ik met Smart Switch die foto's kan overzetten. De brochure geeft inderdaad geen versie nummers op dus zou het moeten kunnen. Maar het blijkt dus echt niet te gaan, zoals ik al vreesde. Kan ik die 4.0.4 op de een of andere manier upgraden tot minstens 4.3 zodat het wel gaat?

7 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dan moet je de tablet rooten en dan een aangepaste rom installeren. Maar aangezien het nogal ingewikkeld is en je toch een backup van je foto's en andere gegevens moet maken adviseer ik om Google Foto's op beiden installeren en zo een backup van de foto's op de oude maken, selecteer dan op de oude in het menu dan wel alle apparaatmappen. Je kan ook de foto's via een usb kabel naar je computer overzetten en als je wilt dan op dezelfde manier weer op je tablet zetten, dit moet dan wel in dezelfde map. Of je zet de foto's op een SDkaart en plaatst deze SDkaart dan in de nieuwe tablet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zondag
7 jaar geleden
Dat is heel nuttige informatie. Dank je wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding