Kan men geld terug krijgen als nokia niet de belofte van maandelijkse beveiligings update nakomt?

Nokia beloofd elke maand een beveiligings patch beschikbaar te stellen, 3 jaar lang vanaf de releasedatum van de telefoon. Nou is echter de maand februari om, en heb ik voor het laatst in januari beveiligings update mogen ontvangen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een belofte is wat anders dan een contract. Ook een belofte van een fabrikant moet nagekomen worden, maar er is wat meer ruimte voor "redelijkheid en billijkheid". De (korte !) maand februari is inderdaad om, maar nog maar nèt. Geeft het even wat tijd. Wellicht is de fabrikant hard aan het werk, maar zijn er onvoorziene problemen met de release. Ook moet er aan de fabrikant verwijtbare schade zijn ontstaan. Bedenk daarbij dat JEZELF VERANTWOORDELIJK bent voor het maken van backup's e.d. ! Mocht die verwijtbare schade inderdaad bewijsbaar ontstaan zijn doordat de fabrikant nalatig is geweest én de belofte is hard genoeg gedaan ("we zullen ons best doen" is wat anders als "Wij garanderen") pas dán ontstaat er recht op schadevergoeding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100