Hoe verwijder ik onverwijderbare mappen van mijn telefoon?

Ik kreeg via WeTransfer twee bestanden toegestuurd: een .tar.gz en een .tgz . Beide heb ik uitgepakt in een map in de "Interne opslag".

Daarbij kwam een mappenstructuur tevoorschijn, met onder andere een paar keer de map "PaxHeader".

Die mappen "PaxHeader" hebben wel inhoud (bijvoorbeeld: "4 items"), maar die inhoud kan ik niet zien.

Ik kan de mappen "PaxHeader" wel hernoemen en verplaatsen, maar niet verwijderen. Als ik dat probeer, zegt hij dat hij een bestand niet kan verwijderen omdat het niet bestaat.

Toch wil ik die rare mappen kwijt.

Hoe doe ik dat?

Toevoeging:
Samsung, Android

10 maanden geleden
3.2K
SimonV
10 maanden geleden
Soms kunnen problemen met bestandsbewerkingen worden opgelost door de Samsung opnieuw op te starten.
Of gebruik een andere app voor bestandsbeheer, misschien lukt het daar wel mee:
https://androidworld.nl/tips/5-beste-file-managers
Cryofiel
10 maanden geleden
Ik heb de Android al aan de PC gekoppeld, maar ook op die manier lukt het niet.
VraagAntwoord66
10 maanden geleden
Zet je telefoon ff uit en aan
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Met "uit en aan" wordt herstarten bedoeld. Maar dat had je vast wel door.
SingingCoyote13
10 maanden geleden
ik heb zoiets ooit gehad met een telefoon. mijn cd/dvdstereo had een usb mp3 rip mogelijkheid maar ik had geen usbstick over. dus ik hing mijn telefoon eraan. gaat ie in de root van de telefoon ofzo ergens waar ik niet eens bijkon vanuit een pc-usb koppeling allemaal mp3s gooien. altijd had ik die ruimte bezet en ik had een paar mappen ergens die ik niet verwijderen kon en fouten in de telefooninterne opslag. met schijf controle/fix kon ik niks want windows pakte die telefoon niet (meer).
SimonV
10 maanden geleden
Misschien zit er iets vast in een cache en kan Avast Cleanup for Android het verwijderen:
https://www.avast.com/c-clean-android-phone
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.cleaner
Cryofiel
10 maanden geleden
Telefoon is opnieuw opgestart. Dat helpt niet.

Ik heb de prullenbak aangezet (die stond uit). Nu staan de mappen in de prullenbak. Maar "prullenbak legen" geeft weer de gevreesde foutmelding "bestand bestaat niet".

Prullenbak weer uitschakelen helpt ook niet: als ik de prullenbak daarna weer inschakel, staan die mappen er weer in.

Ik zal Avast eens proberen.
Cryofiel
10 maanden geleden
Helaas... ook Avast krijgt het niet voor elkaar.

Geef als eerste antwoord