Kan je locatie bepaald worden aan hand van gsm nr?

een jaar geleden
1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Dat kan de politie idd blijkbaar tot op enkele tientallen meters nauwkeurig.
Jandeco
een jaar geleden
ik ben geen Politie
gvrox
een jaar geleden
Je vraag is toch of het kan, niet of jij het kan ?
SimonV
een jaar geleden
Er zijn apps waarmee je dit kunt doen. Uiteraard moet je hier wel toestemming voor gegeven hebben.
Bijvoorbeeld Mspy.
MSpy wordt gebruikt om toegang te krijgen tot de activiteiten op smartphone van derden. De app controleert de locatie van het apparaat van derden via GPS en telefoonnummer. Je kunt inkomende en uitgaande berichten op een ander apparaat volgen en op afstand door de geschiedenis bladeren vanuit het MSpy-bedieningspaneel.
https://news.androidout.nl/2021/01/13/ontdek-hier-de-beste-mobiele-telefoon-tracker-apps-op-nummer/
https://www.softwaretestinghelp.com/track-someones-location-with-phone-number/

Antwoorden (3)

Nee, voor zover jouw fysieke locatie niet dezelfde locatie is als die van jouw gsm. Bijvoorbeeld: jouw gsm ligt thuis, jij bent op reis.
Ja, als jouw fysieke locatie dezelfde is als jouw gsm. De recherche hanteert hiervoor een marge van hooguit enkele tientallen meters.
een jaar geleden
Ja, dat kan. Het is zelfs mogelijk om jou een sms'je te sturen zonder dat jij het weet en waardoor ze je kunnen tracken (zie bv het arrest van de Hoge Raad, 'Stille SMS')
een jaar geleden
Ja, het is mogelijk om de locatie van een gsm-nummer te bepalen. Hiervoor is het nodig dat de provider van het gsm-nummer de locatie van het nummer bekend heeft. De locatie kan dan opgevraagd worden door een officiële instantie.
10 maanden geleden